کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

می‌دونم اول باید کامنت‌های پست قبل رو تایید می کردم ولی دلم می‌خواد اینو بنویسم که...

دو تا از مراجع‌های دیروزم، خیلی کمرشکن بودند!

اولی یه پسر کوچولوی دبستانی خوش‌زبون بود که در طول تست نقاشی چندین بار اشاره کرد که پدرش کتکش می‌زنه و پدرش رو دوست نداره. 

تو مصاحبه با مامانش، با وجود همه انکارهاش، متوجه شدم پدر چه ذهنیات و رفتارهای وحشتناک و خشنی داره و اصلاً کنترل تکانه نداره! 

ولی بخش کمرشکنش این بود که این مرد دکتری داشت و شغلش تبلیغ دین و هدایت مردم به سمت خدای مهربون و پیامبر رحمه للعالمین بود! 

می‌دونید چیه؟ اون لحظه جزء معدود زمان‌هایی بود که دلم می‌خواست یه عالمه فحش رکیک ناب بلد بودم و ادب و متانت و این جور چیزا هم سرم نمی‌شد!😒🙄😐




مراجع دوم یکی از همکارهام بود که پسر چشم رنگی نازش رو آورده پیشم؛ پسری که به معنی واقعی کلمه، پدر و مادرش رو کچل کرده بود!

جنبه دلپذیر قضیه برای من این بود که آقای همکار، با وجود بعد مسافت و با این که آشنایی‌مون فقط محدود می‌شد به یک دوره‌ی آموزشی شش ماهه‌ی ویژه مشاورهای کودک (که هر دو، در کنار حدود ۶۰ مشاور دیگه آموزش می‌دیدیم)، از بین همه‌ی گزینه‌های روی میز، "من" رو برای کمک به باز کردن یه گره کور انتخاب کرده بود! (یه روزی درباره‌ اون دوره‌ی آموزشی می‌نویسم ولی برای استادش نمی‌فرستم🤭). 

اما جنبه کمرشکن ماجرا اون‌جا بود که آقای همکار، خودشم مشاور کودک بود و بخش وسیعی از دانش و مهارتمون رو در یک زمان و مکان و زیر نظر یک استاد یاد گرفته بودیم و یه جورایی مث این بود که بخوای درسات رو با یه همکلاسی مرور کنی و ندونی کجاها رو باید براش توضیح بدی، از کجاها بگذری، به کجاها فقط یه اشاره کوچیک بکنی و... 

و تازه کمرشکن‌تر این که همسرش هم تو بحث بود و نمی‌دونستم چه چیزهایی رو از آقای همکار یاد گرفته و چه چیزهایی رو نه و در عین حال، باید طوری رفتار می‌کردم که اعتبار و دانش و مهارت آقای همکار، به خصوص جلوی خانمش، زیر سوال نره. البته که همه چیز خیلی خوب پیش رفت. ولی به هر حال حس می‌کردم فشار زیادی رومه.

+ یه جایی اقای همکار، در ادامه‌ی صحبت من، شروع کرد یه نکته‌ای رو برای خانمش توضیح بده، یه دفعه خانومش گفت: شما که تو خونه هم می‌تونی بهم مشاوره بدی، بذار ببینم خانوم دکتر چی می‌گه! و بعد هر دوشون کلی خندیدن😂
خودت باش
۲۵ آبان ۰۰ , ۱۵:۳۷

آقا کفش، دسته جارو و... را برا همین روزا گذاشتن...

پاسخ :

خخخ
افق بهبود
۲۵ آبان ۰۰ , ۰۷:۵۵

منم واقعا اون هم کلاسی و همکارتون رو تحسبن میکنم که با این که خودش در این زمینه تحصیلات داره ولی وقتی خودش نمیتونه مشکل رو حل کنه به کس دیگه مراجعه میکنه

 

پاسخ :

بله ایشون واقعا قابل تحسین هستند
غ ز ل بانو
۱۹ آبان ۰۰ , ۱۳:۰۹

حیف که فحش بلد نبودی و ادب رو کنار نگذاشتی

طفلی بچه

حالا خوبه با هما خشونتش بچه رو آوردن واسه مشاوره

 

 

بیخود که بهت افتخار نمی کنم که :)))

شما بفرما خانم دکتر :))

پاسخ :

حتما باید یه دوره اموزش فحش رکیک ناب ثبت‌نام کنم به کارم میاد!

خیلی دلم براش سوخت. ولی کاری از دستم برنیومد. فقط خانومه رو ارجاع دادم به مشاور خانواده که تخصصی در مورد ادامه دادن یا ندادن زندگیش راهنماییش کنه. امیدوارم بره پیشش.


فدات عزیز دلم 😍😍😍
یاسی ترین
۱۸ آبان ۰۰ , ۱۴:۴۶

کمرشکن 😁

خانم دکتر از این پستا زیاد بزار دوست داریم 😍😌

 

 

در مورد اولی 

یعنی میخوای بگی فحش بلد نیستی 😌

مورد دوم چه آقای فهمیده‌ای 😍

پاسخ :

جدی می‌گم 😁

عزیزم چشم 😍 فقط بی‌زحمت تو هم پست جدید بذار رشته‌ی زندگیت از دستم در رفته 😂😂😂


فحش که بلدم😆 رکیک ناب بلد نیستم! از فحش‌های رکیک دو سه تا از اون پیش پا افتاده‌هاش بلدم که اونم چون تا حالا نثار کسی نکردم نمی‌تونم ازشون استفاده کنم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

واقعا 😍
مونا
۱۶ آبان ۰۰ , ۲۳:۴۵

مشکل من با طیف مذهبی ها همین،دین با تمام خوب و کامل بودنش نمی تواند باگ های روانی و شخصیتی ما را حل کند،دو قرن تلاش علم روان شناسی و تربیتی آمده تا مشکلات روانی را حل کند،چه طور میشود با حفظ کردن و نقل کردن چند حدیث و سنت از پیامبر و امام ها مشکلات روانی را حل کرد؟

اول باید آدم شد بعد رفت سراغ دین

تجربه چندین دهه دینداری در تمام  ابعاد زندگی این را به وضوح نشان می دهد

 

پاسخ :

منم با کار روان‌شناسی روحانیون به شدت مخالفم.
ولی دو تا اختلاف نظر باهات دارم.یکی این که به نظر من نمی‌شه گفت طیف مذهبی‌ها همه این طور هستند (این رو به عنوان یه فرد مذهبی می‌گم) و دیگه این که به نظرم هدف اصلی دین همین آدم شدنه. ولی دین واقعی، نه این دین.
همون طور که تمام پیشرفت‌های علم روان‌شناسی، در صورتی که بهش عمل نشه باعث سلامت روان نمی‌شه، دین هم وقتی بهش عمل نمی‌شه اثری نداره.
مرتضی پورظهیر
۱۶ آبان ۰۰ , ۲۳:۰۶

مورد اول نشون میده که انسان بودن چقد میتونه سخت باشه به نظرم

مورد دوم خیلی برام جالب بود، یکی که خودشو برتراز بقیه ندید و روی کمک بقیه حساب کرد. این خیلی خوب بود

پاسخ :

شایدم خودمون سختش کردیم!


بله واقعا خیلی خوبه و امیدوارم تعداد زیادی از این‌طور آدم‌ها وجود داشته باشه.
یاس ارغوانی🌱
۱۶ آبان ۰۰ , ۲۱:۱۴

خسته نباشید :*)

 

 

مورد اول خیلی سخت تر از دومیه ولی :(

 

 

پاسخ :

سلامت باشی عزیزم.

مورد اول اصلا داغون بود. جلسه دوم که اومد ارجاعش دادم به مشاور خانواده‌مون تا برای طلاق مشورت بگیره! امیدوارم بره پیشش... قرار شد دیگه پیش من نیاد؛ چون با ابعاد جدیدی که از حیوان بودن شوهرش آشکار کرد واقعا برای اون طفل معصوم نمی‌شد کاری کرد.
رویا
۱۶ آبان ۰۰ , ۱۶:۳۵

در حال حاضر یک مشاور و روانشناس 24ساعته لازمم ،چرا برای روانشناس و دکتر رفتن انقدر تنبلم....

هم برای خودم و هم پسرم 

بچه داری خیلی انرژی و حوصله و صبوری و انرژی می خواد خیلی بیشتر از پول بهش نیاز هست کاش هرکسی بچه دار نشه  و مجوز بخواد و صلاحیت .

کاش مثل قدیم بود  همه چی راحت ، الان من برای تربیت پسرم حدود بیست جلد کتاب خوندم ، البته دو سال دیر شد ، یک متخصص کودکان فالو کردم ، دو تا روانشناس کودک  جدیدا مشاور خواب و احتمالا تغذیه هم لازمه و هنوز خیلی جاها لنگ می زنم ،شاید هم چون دیر شروع کردم و دیگه واقعا برای لجبازی های تموم نشدنی اش عاجزم و همیشه خدا عذاب وجدان دارم برای کارهای نکرده.

ببخش شارمین جان این رو خودم می خواستم پست بنویسم ولی اصلا حوصله نداشتم اینجا شروع کردم دیدم  کامنت نشد غر نوشته شد، به بزرگی خودت ببخش😁😁😁

 

پاسخ :

عزیزم...
بله مادر بودن در کنار همه‌ی قشنگی‌هاش واقعا سخته... و به قول خودت یه عالمه انرژی و حوصله می‌خواد.

غر :))) نه اتفاقا خوب بود


رویا جون کتاب مادر کافی رو خوندی؟ 
ن. ..
۱۶ آبان ۰۰ , ۱۶:۲۶

الانم که دکترای امر به معروف نهی از منکر هم دیگه گذاشتن تا همین بی کنترلها را بذارن سرشون 

پاسخ :

:/
دچارِ فیش‌نگار
۱۶ آبان ۰۰ , ۱۵:۵۶

همون کامنت گندم بانو

پاسخ :

:)
گندم بانو
۱۶ آبان ۰۰ , ۱۲:۴۸

مورد دوم وااااقعا آدم باشعوری بوده و جای تقدیر داره. تو شرایطی که خیلی آدما «بلدم بلدم»شون گوش فلکو کر کرده، این آدم با وجودی که خودش متخصص این کار بوده، اما عقلش رسیده که اولا چندتا مغز بهتر از یه مغز کار میکنه، ثانیا کسی که بیرون گود نشسته بهتر میتونه مشکلو تشخیص بده. 🥰 میتونی کامنت منو به عنوان تقدیر براش بفرستی:)))

 

مورد اول هم که... منو هم تو حست شریک بدون:(

پاسخ :

آره واقعا خیلی آدم فروتن و متواضعیه. جلسه بعد که اومد براش می‌خونم 😉


😭😭😭😭
غزل سپید
۱۶ آبان ۰۰ , ۰۶:۲۹

آخی ...دلم پیش اولی موند.

پاسخ :

منم 😟
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan