کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

که عشق آسان نمود اول...

گفت: 

_ "دو سال از جدایی‌مون گذشته؛ ولی من هنوزم دوسش دارم. اگه بخواد برگرده منم مشتاقم."

گفتم:

_ "پس چرا برای برگشتنش کاری نمی‌کنید؟"

گفت:

_ "من رفتم پیش یه روان‌شناس. خیلی حرف‌ها زدیم. همه‌ی شرایطمون رو براش گفتم. گفت خیلی جای امیدواری هست که دوباره برگردید سر خونه و زندگی‌تون و این بار زندگی بهتری داشته باشید. گفت دفعه بعدی با هم بیاید. من خیلی خوشحال شدم. می‌خواستم بهش بگم و با هم بریم. ولی..."

چند ثانیه مکث کرد. چهره‌اش حالت غمگین به خود گرفت. انگار کلمات به زور از دهانش خارج می‌شد:

_ "ولی قبل از این که بهش بگم، بهم گفت داره با اون پسره آشنا می‌شه و پسر خوبیه و از این حرف‌ها... منم دیگه چیزی نگفتم. گفتم بذار تکلیفش با اون روشن بشه. اگه با هم به جایی نرسیدن بهش می‌گم!"

گفتم:

_ "یعنی نمی‌خواید هیچ تلاشی بکنید؟ اون دلش می‌خواد شما یه قدمی بردارید. دوست داره برای برگردوندنش تلاش کنید."

گفت:

_ "می‌دونم... ولی شاید با اون خوشبخت‌تر بشه! من بهش گفته‌م اگه برگرده، باید به هم قول بدیم همدیگه رو همین‌طوری که هستیم بپذیریم. من می‌تونم ولی اون می‌گه نمی‌تونه و می‌ترسه با رفتارهاش منو آزار بده."

گفتم:

_ "به نظرم هر دوتون دارید توجیه می‌کنید."

گفت:

_ "وقتی فقط من تلاش کنم و اون هیچ تلاشی نکنی، بعدا اگه هر اتفاقی بیفته می‌گه تو مقصری، تو اومدی، تو خواستی، تو منو از بودن با فلان منصرف کردی..."


این‌ها بخشی از گفتگوی من و یه آشنای قدیمی بود. نه این که عین مکالمه این باشه؛ ولی محتوای کلی همین بود. الان داشتم فکر می‌کردم چند نفر روی این کره خاکی هستند که با چنین دلایلی از با هم بودن چشم پوشیدند؟! 


۱. نظر شما در مورد این گفتگو چیه؟

۲. به نظرتون این که آدم خودش رو از یه رابطه (که خواهانشه) بیرون بکشه به این دلیل که طرف مقابل این‌طوری خوشحال‌تره یا این طوری خواسته درسته؟!

۳. به نظرتون می‌شه نشست و انتظار داشت طرف مقابل کارها رو درست کنه و برای به هم رسیدن تلاش کنه؟

۴.به نظرتون هر دو نفری که همدیگه رو دوست دارن، می‌تونن با کمی گذشت و فداکاری کنار هم زندگی کنند؟

۵. به نظرتون ته هر رابطه‌ی خوشایندی باید ازدواج باشه؟


اگه حوصله داشتید نظرتون رو بگید. خودم هم به صورت کامنت یا پست مستقل می‌نویسم...

خودت باش
۲۵ آبان ۰۰ , ۱۵:۵۱

۲.اگه یه طرف تمایلی نداشته باشه، تنها راه بیرون رفتن از رابطه هست.

۳.تلاش باید دو طرفه باشه! 

۴. فکر کنم آره.

۵. طبق نظریه من خدا آدغ رو ازدواجی آفریده.

 

 

 

برگرفته از: behappy.blog.ir (شارمین امیریان)

پاسخ :

فقط مورد پنجم😂
یاسی ترین
۱۹ آبان ۰۰ , ۱۱:۵۵

چقدر غم‌انگیزه رابطه‌هایی که علی‌رغم دوست داشتن مجبور میشن جدا بشن 🥺🥺🥺

پاسخ :

غم‌انگیز و سخت😢
Reyhane R .
۱۸ آبان ۰۰ , ۱۸:۳۷

1و2.خود من اگه تو یک رابطه باشم و بدونم طرف من رو نمیخواد و به فکر یه رابطه جدیده قطعا خودم از اون رابطه میام بیرون و بدون هیچ حرفی تمومش میکنم.ولی به نظرم این آقا میتونست با اینکه فهمیده طرف دنبال یه رابطه جدیده بازم حرف هاش رو برای بار آخر بزنه و اتمام حجت کنه و بعد بزاره اون خانم تصمیم نهایی رو بگیره...

3.نوچ! معلومه که نمیشه.

4.بله که میشه! به نظر من دوست داشتن مثل یه نهال کوچیکه که کم کم به مرور زمان رشد میکنه و بزرگ میشه و با مراقبت و حمایت ریشه میده و تبدیل میشه به یه درخت تنومند.اون مراقبته باید همیشگی باشه.بعضی وقتا برای مراقبت از درختت لازمه گذشت داشته باشی (:

5.لزوما نه.ولی با ازدواج میشه زودتر به آرامش و ثبات رسید.مخصوصا تو کشور ما.بنظرت تا چند سال میشه یه رابطه عاشقانه رو همینجوری ادامه داد بدون ازدواج؟ شرایط سختی هست.مگه اینکه دو طرف واقعا خودشون راضی باشن از این شرایط.

پاسخ :

۱و۲. به نظر منم اون آقا اگه یک در صد احتمال می‌داد که شاید خانم از برگشتنش ناامید شده که وارد یه رابطه دیگه شده، باید حرفش رو می‌زد. هر چند شایدم به حرف راحت باشه.
۴. تو هر رابطه‌ای یعنی؟
۵. منم چنین چیزی رو درک نمی‌کنم
دخترمعمولی
۱۷ آبان ۰۰ , ۱۷:۳۸

 

1- برای من واضح نیست اون قسمت "ولی..." کجا اتفاق افتاده؟ رفته پیش خانمه و قبل از اینکه بخواد چیزی بگه، خانمه حرف آقای جدیدی که توی زندگیش هست رو پیش کشیده؟ تلفن زده به خانمه؟ دقیقا توی چه بافتی اتفاق افتاده؟ قبل از اینکه خانمه راجع به اون آقای جدید صحبت کنه، چقدر با هم حرف زده ان؟ آیا صرفا تلفن زدن یا رفتن این آقا رو میشد حمل بر این کرد که قصد بازگشت داره؟ اگر میشده و خانمه با علم به اینکه این حرکت آقا به معنای تلاش برای بازگشت هست، این حرف رو زده، من کاملا حق میدم به آقاهه.

2- می تونه درست باشه. الان توی همین بافتی که گفتین خانمه گفته که تضمینی نمیده که آقاهه رو همین طوری که هست قبول کنه و خب اگر قرار باشه این طوری باشه، مطمئنا خانمه اذیت میشه بعدا و چون زندگی، مشترکه، به تبع اون، آقاهه هم اذیت میشه.

 

3- به نظر من رابطه، یه چیز دو طرفه است و هر یک از طرفین وظیفه داره 50 درصدِ خودش رو انجام بده و بیشتر از اون هم لزومی نداره تلاش کنه. اما توی اون 50 درصدِ سهم خودش، باید صد درصدِ تلاشش رو بکنه و از همه ی وجودش مایه بذاره.

گاهی وقتا، آدما این 50 درصد رو با اون صد در صد اشتباه می گیرن و فکر می کنن طرف موظفه "به جای" طرف مقابل هم تلاش بکنه. که این به نظر من این اشتباهه.

4- با کمی، نه ولی با خیلی بله.

5- نه.

پاسخ :

۱. دقیقش رو نمی‌دونم. به من گفت قبل این که بهش بگه فهمیده که تو رابطه‌س. ولی خانمه اصلا نمی‌دونه اون آقا به خاطرش رفته مشاوره. 
قصد آقا از رفتن به مشاوره، اونم تنهایی، این بوده که بفهمه به فکر برگشت باشه و تلاشی براش بکنه یا بی‌خیال بشه و بره دنبال زندگیش.
۲. اینم حرفیه.
۳. این که توی ۵۰ در صد خودش باید صد در صد تلاشش رو بکنه حرف قشنگیه
یاس ارغوانی🌱
۱۷ آبان ۰۰ , ۱۶:۳۶

میدونید من احساس میکنم مشکل وقتی جدی تر میشه بین دو نفر که آدمایی که تخصصی در مشاوره ندادن و راه حل ندادن دارند، دخالت میکنند.

منکه واقعا حرص میخورم نظرات تخصصی متخصصان رو در باره زندگی دیگران میشنوم( منظورم مردم عادی بی تخصص هست که آگاهی و دانش ندارند ولی در همه امور دخالت میکنند)

 

واقعا کار سختی دارید. عمیقا خسته نباشید :*)

پاسخ :

بله متاسفانه تو حیطه روان‌شناسی و پزشکی و سیاست ۸۰ میلیون ایرانی متخصص داریم!

فدای تو 😘
آرا مش
۱۶ آبان ۰۰ , ۱۵:۴۷

ضمیمه پیام قبلی :)) 

۲. از کجا مطمئنیم که طرف مقابلمون توی این رابطه خوشحال نیست، خب اگر ببخشید غرض و مرضی نداشته باشه، درصورتی که خوشحال نباشه وارد رابطه نمیشه اصلا و اگر شد و حالش خوب نبود خودش میره بیرون... این طرف خودشو میکشه بیرون چون فکر میکنه طرف مقابل خوشحال‌تره اینطوری شاید فکرش اشتباه باشه. بنظرم هرکسی توی هر رابطه‌ای باید جای خودش باشه و جای خودشم تصمیم بگیره نه بجای کسی یا برای کسی...

۳. هر رابطه‌ای کاملا دوطرفه است، اصلا رابطه از ارتباط دو نفر بوجود میاد و هرکدوم برای این رابطه درحد جایگاه خودشون باید تلاش کنند و طلبکار دیگری نباشند، توی هر رابطه‌ای یه حقی داریم و در مقابل یه حقوقی هم بر گردنمونه...

۴. بله درصورتی که گذشت و فداکاری دوطرفه باشه نه یک‌طرفه و به معنی چشم‌پوشی از یکسری اخلاق‌ها و رفتارهای طرف مقابل باشه که قابل اغماض باشن ولی اگر تحمل‌کردنی نباشند هرچقدر فداکاری کنه و چشم‌پوشی کنه بازم یه جا میزنه بیرون و تحملش تموم میشه... خودِ دوست داشتن و عشق واقعی این چشم‌پوشی و گذشت رو خودبخود ایجاد میکنه.

۵. قصدشون باید همین باشه حالا یا به این مقصد می‌رسند یا نمی‌رسند... جاست فرند :/ و این چیزا بی‌معنیه به نظر من! اصلا قابل درک نیست...

 

+ توضیحات رو ارسال کردم، دیگه ارفاق کنید لطفا😁

پاسخ :

:)

نه دیگه ارفاق نمی‌خواد... بیستِ بیست 😁😘



Reyhane R .
۱۶ آبان ۰۰ , ۰۹:۴۹

اووووه من این پست رو کلا یادم رفته بود 😅

گذاشته بودم بعدا بیام بخونم و نظر بدم 😄

میاییم سر فرصت مزاحمتون میشیم 😁

پاسخ :

بدو بدو 😁
x
۱۵ آبان ۰۰ , ۲۳:۵۴

برای کسی که دلش واسه خودش نمی سوزه ٫ دلت نسوزه 

پاسخ :

🌸🌸🌸
مریم بانو
۱۵ آبان ۰۰ , ۲۲:۲۰

1و2.بله وقتی طرف مقابل خواهان نبود من و بی من خوشحال تره و اینطوری میخواد موندن تلاش یه طرفه و بیهوده اس

 

3.خیر! طرف مقابل کسی است که قراره همراه و هم تیمی باشد زین رو یک هم تیمی خوب مسئولیتش را به همراهی یارش برای وصال انجام میدهد

 

4.تا تعریف از فداکاری و گذشت چی باشه!

 

یه وقت فداکاری یعنی درک شرایط مالی و چشم پوشی از برخی چیزهای کم اهمیت 

 

یه وقت هم فداکاری یعنی تنها چون طرف مقابل را دوست میداریم از تمام ایده ال ها و چارچوب ها گذشت کنیم و خویشتن را در دام رابطه ای ناخوشایند بیندازیم

 

پ.ن ایده ال اینجا منظورم تصورات فانتزی نیس 

 

5ّ.استغفرالله پس تهش قراره به چی ختم بشه؟؟ نخیر خانوم ما ازاوناش نیستیم

اگر وارد رابطه ای شویم فقط به قصد کامل کردن آن نیمه ی دیگر دین مان است!!

 

خانوم اجازه ماقبولیم؟:)

پاسخ :

شاید طرف مقابل، خواهانِ تنبل باشه آخه! :)
۳. چه قدر شاعرانه شد 🤭
۴. باهات موافقم👍
۵. افرین به شما که به فکر کیان اسلام و نهاد خانواده هستی 🤭 اصلا بابت همین مورددقبولی... سر صف هم بهت جایزه می‌دم 🙋‍♀️😉
آرا مش
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۶:۰۱

سلام :) 

۱. بنظرم این نشون دهنده ترس و عدم اعتماد بنفسه، اگر این آدم به خودش و احساسش مطمئنه پس چرا دست‌دست میکنه و موکول میکنه به بعد؟! چون همونطور که خودش گفت از عاقبت و نتیجه که مقصر دانسته بشه میترسه... اصلا چرا به این فکر میکنه که اتفاقی بیفته که دنبال مقصر باشن؟! چون حتی به خودش هم مطمئن نیست...

درثانی طرف مقابل هم با اختیار خودش رابطه رو ازسر میگیره چرا باید تقصیر رو بندازه گردن اون یکی که تو اومدی و تو خواستی! مگه کَت بسته میبرنش تو رابطه😕 

۲. خیر 

۳. خیر 

۴. بله 

۵. نمی‌دونم...

 

+ استاد قبول میشم؟ 😂

پاسخ :

سلام :)
۱. یه کم آدم بی‌خیالیه کلا... ولی این که به اتفاق بد فکر می‌کنه به خاطر اینه که تو زندگیشون خیلی مشکل داشتن با هم.

خانوم توضیحاتتون کو؟ این‌جوری نمره می‌خوای؟! 😒😂😂😂
.. میخک..
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۴:۳۳

در اینجور شرایط اگه مطمئن باشم که طرفم عاشق من نیست و عاشق اون طرفه آره ناچارا قبول میکنم. اما اگه یه درصد شک داشته باشم پا پیش میذارم....

پاسخ :

من شک هم که داشته باشم می‌ذارم می‌رم 😂
البته شایدم چون تجربه نکردم اینو می‌گم!
مرتضی پورظهیر
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۴:۱۷

رحم، گذشت و فداکاری

به نظرمن نبود این سه مورد توی اکثر روابط جامعه ی ما نیازه. واینکه به نظرم آره با کمی فداکاری و گذشت و هردو طرف میتونن طعم عشق و دوست داشتن رو بچشن

پاسخ :

بله واقعا این‌ها نیازه.
البته به نظرم قبل از همه این‌ها شناخت درست و انتخاب درست باید باشه
یاقوت
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۱:۳۴

1_نظرم مثبته:)))

2_درست نباید باشه فک کنم ولی مثل خودم کله خره

3- منطقا نه ولی من باشم منتظر میشم کلا زندگیم براین اصل مزخرف می چرخه

4- آره دیگه همینطور باید باشه ..تو فیلمای صدا و سیما که اینو میگه.. دو طرف همو دوست دارن همه چی حل میشه تمام مشکلات قسمت آخر کن فیکون میشه

5- نه به نظرم معمولا ازدواج می زنه داغون می کنه

 

 

 

پاسخ :

۱. پس مبارکه 🤭
۲. :) دور از جون
۳. فرهنگ جامعه ما یه دختر خوب رو با منتظر نشستن و تلاش نکردن تعریف می‌کنه  :/
۴. از جمله مکارد روی اعصاب سریال‌های صدا و سیما😒
۵. پس چه کاریه وارد فاز عاشقی می‌شن؟!🙄
یاس ارغوانی🌱
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۱:۱۲

خانم اجازه!

من هیچی سردر نمیارم.

میدونید اصلا انگار به عنوان یه آدم عادی هم دوست ندارم نظری بدم. چون دور و برم خیلی روابط همینطوری هست که اصلا از بس دربارشون بحث میشه نابود شدم من که :(

 

پاسخ :

دخترم شما برو بشین مشقاتو بنویس نیا این‌جا چشم و گوشت باز بشه 🙄🤭


گذشته از شوخی، به نظرم واقعا هم نظر دادن در موردداین‌جور مسائل خیلی خیلی سخته‌. من تلاش کردم این دو نفر رو بفرستم مشاوره تا کمک تخصصی درست و درمون بگیرن. ولی موفق نشدم
soofi ae
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۰:۵۵

چقدر دردناک..

اولین مورد همیشه بهم ثابت شده که چقدر آدم میتونه از خودگذشته وعاشق باشه که فقط بخاطر طرف مقابل کاری کنه بخاطر شادیش

ولی بنظرم تلاش هم باید کرد

واین تلاش باید دوطرفه باشه ،اما ایشون باید به طرف مقابل میگفت تا تکلیف خودش مشخص بشه..چون باصبر ونگفتن شاید شاهد عروسی طرف هم باشه!

برای سوالات آخر هم که مشخصا عشق کافی نیست و تفاهم لازمه اما فداکارای وگذشت لازمه‌ی تداومه البته توموقعیت درست،:)کاش گذشت کنن وکنارهم برگردن اگر اینجوری خوشحال ترن...

سوال آخرم فقط میتونم بگم نه متاسفانه:)

دوستدارم نظرخودتونم بدونم که اگر جایی اشتباه فکرمیکنم بهش بیشتر بپردازم.

پاسخ :

خیلی 😰
آدمای عاشق و ازخودگذشته واقعا کم هستن. اکثرمون در درجه اول دنبال منافع خودمونیم. البته من با این موافق نیستم که کسی خودش رو کوچیک کنه یا زیادی به زحمت بندازه برای کسی که اصلا این چیزا را نمی‌فهمه. 

منم موافقم که عشق کافی نیست...

فکر نکنم کنار هم خوشحال باشن. ولی خیلی خیلی همدیگه رو دوست دارن.

والا من اصلا رابطه عاطفی بی‌سرانجام با جنس مخالف رو درک نمی‌کنم. اگه قرار نیست ازدواج کنن چرا باید وارد فاز عاشقی بشن؟!🙄




منم حتما نظرم رو کامل می‌نویسم ولی لزوما نظر من هم درست و بی‌عیب و نقص نیست. چون من تو این زمینه تخصص چندانی ندارم
هوپ ...
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۰:۳۴

من با مرد داستان موافقم. وقتی رابطه تموم شده و دو سال ازش گذشته و دختر فرد جدیدی توی زندگیشه، چرا بهش بگه؟ 

دومی بله درسته. عشق و رابطه زوری نمیشه.

سومی هم خیر. دو نفر باید واسه هم تلاش کنن. وقتی دختر تلاشی نداره ینی میلی نداره.

بله چهارمی

خیر پنجمی! ولی ما دخترا دوست داریم به ثبات برسیم و ثبات واسمون ینی ازدواج

پاسخ :

فقط به این دلیل که هر دوشون واقعا همدیگه رو دوست دارن! ولی متاسفانه اصلا مناسب همدیگه نیستن☹

۲. البته بعدداز یه تلاش معقول به نظرم عقب کشیدن منطقی و درسته.

۳. متاسفانه تو جامعه ما این‌طوری تعریف شده که دختر باید منفعلانه بشینه ببینه کی تلاش می‌کنه به دستش بیاره! به خاطر همین خیلی وقت‌ها دختر تمایل داره ولی فکر می‌کنه وظیفه پسره که یه کاری بکنه😐

۴. اگه صرفا دوست داشتن باشه بدون هیچ تناسب و تفاهمی چه‌طور؟

۵. راستش من اصلا رابطه عاطفی دو جنس مخالف رو که قرار باشه یه زمانی طوری کات بشه که انگار اصلا وجود نداشته درک نمی‌کنم!
هـیوا .
۱۵ آبان ۰۰ , ۱۰:۲۷

اون خانم به نظرم بخاطر این گفته با یک نفر دیگه در ارتباطه که یکم اون آقا بخودش بیاد و دوباره برگرده سمت خانمه!

از طرفی هم غرور آقا اجازه نمیده که پا پیش بذاره و اینکه حاضر نیست بخاطر اون خانم پا روی غرورش بذاره به نظرم نتیجه خوبی نداره اگه بازم بخوان دوباره زندگی رو ادامه بدن

پاسخ :

نه واقعا یه نفر دیگه تو زندگیش بود که البته در نهایت با اون هم کات کرد و اتفاقا در جریان روابطش با همون آقا بود که من به این نتیجه رسیدم که تا وقتی یه سری از مسائل شخصی هر دو طرف (خانم و پارتنر قبلی) حل نشه، برگشتنش هم چیزی رو حل نمی‌کنه.

در مورد آقا مطمئن نیستم ولی به نظر من بیش‌تر از غرور، ترس بود و البته ترسش خیلی هم نابه‌جا نبود.
حامد سپهر
۱۵ آبان ۰۰ , ۰۹:۳۳

من نظر شخصیم اینه که تلاش برای برگردوندن اینجور رابطه‌ها کار درستی نیست ، در عوض باید تلاش بشه مسیر درست‌تر بهشون نشون داد 

اینجور رابطه‌ها اگه دوباره هم شکل بگیره همیشه یه اما توش هست . هر لحظه امان برگشت به نقطه‌ی اول هست 

به نظرم اون دوتا آدم زندگی همدیگه نیستن 

بازم میگم این یه نظر شخصی بود

 

 

پاسخ :

من با نظر شخصی‌تون کاملا موافقم.
یه زمانی تلاش کردم دوباره به هم برسن؛ چون می‌دیدم واقعا چه‌قدر همدیگه رو دوست دارن. ولی کم کم یه اتفاق‌هایی افتاد که متوجه شدم بعیده کنار هم خوشبخت بشن.
گندم بانو
۱۵ آبان ۰۰ , ۰۷:۵۵

راستش دلیل جداییشون واقعا مساله مهمیه... اگه با کاراشون همو آزار میدادن، این آزار تا ابد ادامه خواهد داشت!! و خب احتمالا عاقلانه ترش همون کات موندنه.

 

اما درمورد اونایی که تلاش نمیکنن و منتظرن نفر مقابل تلاش کنه...

دارن هاردی یه چیز جالبی میگه. میگه تو هر مساله‌ای 100 درصد مسئولیت با توعه! اگه دیر رسیدی به جایی چون ترافیک بود، مقصری چون زودتر راه نیوفتادی یا ترافیکو پیشبینی نکردی. اگه شریکت سرت کلاه گذاشته، مقصری چون اون آدمو خوب نشناختی و حسابای کسب و کارتو درست چک نکردی.

میگه اگه به زندگی این شکلی نگاه کنی اون وقت تلاش کردن راحت میشه! اگه دیر رسیدن تقصیر ترافیک باشه، تو نمیتونی کاری کنی، اما اگه تقصیر تو باشه دفعه بعد زودتر راه میوفتی. اگه از بدشانسی ورشکست شده باشی احساس بدبختی میکنی، اما اگه مسئولیتشو بپذیری دفعه بعد تجربه‌هاتو چراغ راه میکنی.

به نظرم این نظریه تو بحث روابط هم مطرحه. البته نه به این معنا که یه نفر فقط عشق بورزه، و یه نفر دیگه کلا سوار باشه. بلکه از این نظر که وقتی رابطه‌ای دچار مشکله، یا وقتی دو نفر همو میخوان ولی قدمی برنمیدارن، اگه به جای اینکه بشینیم تا طرف مقابل اول بیاد جلو، مسئولیت 100 درصد رابطه رو بپذیریم، اون وقت خیلی از مشکلات حل میشه.

البته بازم تاکید میکنم، این نظریه برای روابط سمی اصلا کارآمد نیست به نظرم.

دیگه همین:)

پاسخ :

آره منم در نهایت به این نتیجه رسیدم که این‌ دو تا کات بمونن بهتره :/

وحشتناک با دارن هاردی موافقم. اگزیستانسیالیسم که من همیشه سنگش رو به سینه می‌زنم هم در مورد مسوولیت‌پذیری تقریبا همین دیدگاه رو داره.
بعد می‌دونی یکی از راهکارهایی که کمک می‌کنه آدم زودتر کسی رو که بهش نرسیده فراموش کنه اینه که برای حفظ رابطه و بهبود رابطه تلاش صد در صدی بکنه (حتی تو رابطه سمی). وقتی تمام تلاشمون رو کرده باشیم و تهش نشده باشه، دیگه اما و اگری نمی‌مونه که آدم رو به اون رابطه وصل کنه. در واقع ذهن می‌پذیره که هر کاری می‌شده انجام دادیم و نشده و دیگه چاره‌ای نیست. ولی اگه همه تلاشمون رو نکنیم، هی به این فکر می‌کنیم که شاید اگه فلان کار رو کرده بودم درست شده بود... و این جوری بیشتر درگیرش می‌مونیم...
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan