کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

هرگز نشه فراموش...

۱. همان‌طور که لامپ اتاق و آشپزخانه را، که هیچ‌کس در آن نیست، خاموش می‌کنم، به مامان می‌گویم: "اصلاً یکی از دلایلی که من قصد ازدواج ندارم همینه که اگه از این‌جا برم هیشکی نیست لامپای اضافی‌تون رو خاموش کنه!"🙄 مامان با بی‌تفاوتی می‌گوید: "اِ؟"😐


انتظار دارم از آن لحظه به بعد، نه‌تنها هیچ لامپ اضافه‌ای روشن نماند، بلکه اصلاً خاموشی ۲۴ ساعته بزنند و در سیاهی شب تردد کنند تا موانع ازدواج جوانان برداشته شود!😒


اما متاسفانه باید بگویم هم‌چنان بهترین دوران زندگی من دارد با از این اتاق به آن اتاق رفتن و خاموش کردن لامپ اتاق، آشپزخانه، هال، حمام، دستشویی، حیاط و اقصی نقاط خانه می‌گذرد و مسوولین هم پاسخگو نیستند! 😕

+ لطفا طنز درون این نوشته را درک کنید!😎



۲. کلاً در خانه‌ی ما چیزی به اسم "خاموش کردن تلویزیون و لامپی که دیگر به آن نیاز نداریم" وجود ندارد! 🤦‍♀️ تازه بابایم نه‌تنها لامپ و تلویزیون و کولر را خاموش نمی‌کند، بلکه زمستان‌ها به بهانه‌ی این که به من سر بزند می‌آید توی اتاقم، بخاری را تا آخر بالا می‌کشد و می‌رود!😅


۳. یاد این جوکه افتادم که یکی که دورگه‌ی شیرازی_اصفهانی است متوجه می‌شود لامپ دستشوئی روشن است؛ ژن اصفهانی‌اش می‌گوید: پَعَّ این لام بی‌صَّحَبا کی گیرونده‌وا همیجو هشته‌س؟! (=وای! این لامپ بی‌صاحب را چه کسی روشن کرده و همین طور گذاشته است؟) و ژن شیرازی‌اش، جواب می‌دهد: "کاکو! حالو یه لامپم روشن باشه! می چیطو می‌شه؟!"😂

خودت باش
۲۷ مهر ۰۰ , ۱۵:۲۰

من فقط لامپ روشن میکنم، بابام فقط خاموش میکنه!!!

پاسخ :

از تو بعیده 😒
مریم
۲۳ مهر ۰۰ , ۱۲:۳۴

عزیزم احتمالا شما اهل خمینی شهر و توابع ویا فلاورجان و لنجان هستین وگرنه هیچ اصفهانی از کودک تا صد ساله از فعل هشتن و مشتقاتش استفاده نمیکنه 

افتخاری هم نداره ها من فقط راوی وضعیت کنونی هستم 😀

مشخصه که این فعل هست ولی در لهجه اصفهانی کاربرد نداره و این متفاوته با اصطلاحات قدیمی که الان رایج نیست 

پاسخ :

باشه
مریم
۲۳ مهر ۰۰ , ۰۱:۳۶

البته یه اصفهانی اصیل از کلمه هشته استفاده نمیکنه اتفاقا توی اصفهان اگر کسی کلمه هشته و مستقاتشو استفاده کنه با عرض معذرت اونو  د ه ا ت ی میدونن😜

پاسخ :

بستگی داره تعریفتون از اصیل چی باشه! 
و این که دهاتی بودن اصلا چیز بدی نیست که فکر کنید بابت گفتنش لازمه از عبارت "با عرض معذرت" استفاده کنید.
خیلی از کلماتی که از قدیم در لهجه اصفهانی وجود داشته الان به فراموشی سپرده شده و فقط از پیرمردها و پیرزن‌ها و دهاتی‌ها، که اصالتشون رو حفظ کردن و هم‌چنین از کسایی که به بحث لهجه و گویش و... علاقمندند می‌شنوی.
اتفاقا خیلی دیدم کسایی که آگاهی کم‌تری دارن این طور وقت‌ها مسخره می‌کنند؛ چون نمی‌دونن این کلمات به تدریج فراموش شده. 
فعل هشتن در لغت‌نامه دهخدا و معین هم اومده و حتی در آثار شاعران بزرگی مثل سعدی و فردوسی هم دیده می‌شه. 
x
۲۰ مهر ۰۰ , ۱۱:۴۴

می فهمم چی میگی 

و در ادامه مامانت از اون آدم های هست که مختصر و مفید حرف میزنن ولی خیلی به جا :) 

 

پاسخ :

😊
بهار شیراز
۲۰ مهر ۰۰ , ۱۱:۰۷

سلاممممم

فقط اونجا که بابا میاد شعله بخاری رو زیاد میکنن.....

 

دارم فکر می کنم ببینم خودم با بچه هام چه می کنم( من یواشکی میرم پنکه اتاق مهندس رو خاموش می کنم) ها ها ها ...

 

 

پاسخ :

سلام.

😂
x
۱۸ مهر ۰۰ , ۲۲:۲۹

مامانت خیلی آدم جالبیه از اون تیپ شخصیتی هاست که خیلی دوستش دارم :)) صلح پذیر و مقتدره

 

این همه حرف زدی تو بند اول آخرش با یه عده تمام کرده

 

حالا مامان من بود کلی جیغ می کشید و بحث راه می انداخت و غر میزد که تو خودت نمی‌خوای فلانی و فلانی و فلانی ها هم بودن و ندید رد کردی و ....

پاسخ :

مرسی عزیزم. لطف داری.

مامانم تا حد زیادی جدیه. ولی من خیلی مسخره‌بازی درمیارم و شوخی‌های کلامیم زیاده. همدیگه رو همین‌جوری پذیرفتیم. 

مثلا یه وقتا من یه چیزی می‌گم خودم غش می‌کنم از خنده مامانم فقط یه لبخند ملیح تحویل می‌ده🙄😁

اون روز هم می‌دونست شوخی می‌کنم. و در کل مامانم در مورد ازدواج من حساس نیست که این حرف عصبانیش کنه.
ن. ..
۱۶ مهر ۰۰ , ۱۱:۱۴

فقط از قبض برق حرف نزدی خانم 

پاسخ :

پس چی؟
واران ..
۱۵ مهر ۰۰ , ۲۳:۴۵

اونا لامپ آشپزخونه اتاق و هال پذیرایی و هر جا که بگی روشن میذارن من میگم مثلا تو اتاق که نیستین چرا باید روشن باشه؟!

یا تو سرویس بهداشتی که نیستین الان چرا باید روشن باشه و همینجور بترتیب :|:))

 

کلا تخصص شون روشن کردن هر لامپی است

منم خاموش کردن لامپ اضافی :)

هم دردیم خواهر :)))

 

پاسخ :

آهان این طوری که می‌گی آره دقیقا مثل خونه ما هست شرایطت. بیا تو بغل هم گریه کنیم 😭😂😂😂
ن. ..
۱۵ مهر ۰۰ , ۲۲:۳۴

یا فرهنگ مادی بالاتر علامت تعجب؟!

خو وقتی خودتم می مونی از اصطلاحی که به کار می بندی چه اجباریه که بازم بنویسیش؟

پولدارتر بودنتو دیدم 

پاسخ :

😂 نمی‌دونم گفتم شاید یه چیز عجیبو غریبی تو ذهنت باشه!

چون نسبت به مصرف برق حساس نیستن؟! لزوما ربطی به درجه پولداری نداره. بیش‌تر عادته.

اتفاقا قبض برقمون هم هیچ وقت خیلی زیاد نمی‌شه‌. شاید به خاطر پشتکار منه😂
واران ..
۱۵ مهر ۰۰ , ۱۹:۳۷

برای اینکه صداشون در میاد 😂😁

برای اینکه من خاموش میکنم بلافاصله اونا روشن میکنن و میگن وای دلمون گرفت 😐😁😅😂

دیگه من خاموش کنم اونا روشن کنن چه کاریه ؟!😅😅

دیگه من کوتاه اومدم 

اونا خونه رو عین تالارها هست برق هاشون اونجور دوست دارن روشن کنن 😀😀😂

البته الان خواهرم بهتر شده ولی زن داداشم نه همونه 😐😅😁

 البته خواهرم تو زمان که مهمونی هست عین زنداداشم عمل میکنه 😅😐

 

 

+

ای بابا 

احتمالا این رو نقطه ضعف ما میدونن هر چند نقطه قوت هستش ولی خب از همون نقطه این حرکات رو رومون پیاده میکنند 😐😅😁

 

پاسخ :

خب مگه لامپ جایی که نشستید رو خاموش می‌کنی؟ 😁
ببین من مثلا وقتی همه تو هال نشستیم ممکنه دو سه تا لامپ روشن کنم ولی لامپ ایوون و حیاط و اتاقی که هیچ کس توش نیست رو خاموش می‌کنم. بعد مثلا مامانم سی ثانیه می‌ره تو اون اتاق و بیاد لامپ رو روشن می‌ذاره.
یا ازخونه که می‌ره بیرون لامپ اتاق و آشپزخانه و هال و دستشویی روشن می‌مونه! در حاای که من تو اتاق خودمم کس دیگه‌ای هم خونه نیست!



بله از نقطه قوت ما سوءاستفاده می‌کنن😁😐😁
ن. ..
۱۵ مهر ۰۰ , ۱۵:۴۸

تو نوشته ات سطح مادی خونتون که از خونواده ی ما خیلی بالاتره رو دیدم :) 

 

کامنت هم فقط کامنت آقای دکتر :) 

پاسخ :

منظورت اینه که پولدارتریم یا فرهنگ مادی بالاتری داریم؟ (فرهنگ مادی!🙄). 


😂😂😂
مونا
۱۵ مهر ۰۰ , ۱۱:۲۸

شارمین جانم،من بابا برقی خانه لقب داشتم،بعد ازدواج آقای میم کلا با خاموش بودن هرچراغی مشکل عملی!!دارد

اینگونه استعداد بابا برقی بودنم به فناااااااااا رفت😭😭😭😭

پاسخ :

عزیزم...
احتمالا اعضای خانواده پدری آه کشیدن! 😉
مهربانو
۱۵ مهر ۰۰ , ۱۰:۵۰

واه واه یه مهردخت دیگه اینجاست . :(

این مهردخت خانوم انقدر لامپ خاموش میکنه که من یه وقتایی تو آشپزخونه به خودم میام میبینم دارم با سختی و بدبختی میبینم و کارامو میکنم . اونوقته که شروع میکنم به جیغ زدن که مهرررردخت این چراغو روشن کن چشمام نمیبینه :((

پاسخ :

😂
نه من اتفاقا اون اتاقی رو که توش نشستیم رو چراغونی میکنم! بعد بهم می‌گن تو چرا انقد لامپ روشن می‌کنی! 🤦‍♀️😂
مهرداد تکلو
۱۵ مهر ۰۰ , ۰۷:۳۴

سحر خیز رو دستت ندیدم برای چک کردن وبلاگ.

( میموند رو دلم اگه نمیگفتم )

پاسخ :

اتفاقا سحرخیز نیستم
اَسی ...
۱۵ مهر ۰۰ , ۰۱:۱۲

مسئولیت من هم تو خونه جلوگیری از منقضی شدن تاریخ مصرف مواد غذائی هست. روزی چند بار در یخچال رو باز میکنم و لیست موادی که باید زودتر استفاده بشن اعلام میکنم. همیشه میگم اگه من ازدواج کنم و برم شما تموم غذاهاتون رو خراب میکنید و میریزید دور.

پاسخ :

چه مسوولیت خوشمزه‌ای 🤤
حالا تو خونه ما مامانم اصلا اجازه نمی‌ده چیزی زیاد تو یخچال بمونه. مثلا می‌ری غذای دیروز رو برداری بخوری، می‌بینی نیست. میگه دیدم یخچال شلوغ بود ریختم دور! یا اگه یخچال هم پر و شلوغ نباشه می‌گه گفتم یه وقت نمی‌خورین خراب می‌شه! آخه مادر من! شما دو روز صبر کن اگه نخوردیم و خراب شد بعد بریز دور😂😂😂
واران ..
۱۴ مهر ۰۰ , ۲۳:۵۴

سلام

منم از قدیم تا همین قبل کرونا بهم میگفتن 

بابا برقی:))

 

فقط پیش یکی از خواهرام و یکی از زن داداشام نمیتونم کاری به برق ها داشته باشم :))

وگرنه اینا نباشن کلا خاموش میکنم هر لامپ اضافی رو :))

 

 

 

+

یه شیطنت خواهرزاده هام از همون بچگی شون داشتند و همچنان دارند اینکه  من حساسم به خاموشی لامپ و برق !

اینا همیشه موقع خواب موقعی که باید کلید رو نوبتی  میرفتیم میزدیم.

همون موقع اینا انگار نه انگار لامپی روشنه می خوابیدن چون میدونستن اون کسی که حساسه اون منم :)) و قطع به یقین اونی که لامپ رو خاموش میکنه اون منم نه شخص دیگری :))

 

 نتیجه اینکه :

بدان و آگاه باشین ، شما تنها نیستید :)) 

 

پاسخ :

سلام عزیزم.چرا پیش اون دو تفر نمی‌تونی بابا برقی باشی؟!


😂😂😂

اینو گفتی یادم افتاد مشابه این رفتار رو نه‌تنها خواهرزاده‌ها که حتی مامان و باباهاشون ور مورد تمیز نگه داشتن طبیعت با من انجام می‌دن! یعنی چون می‌دونن من حساسم کسی آشغال نریزه، پوسته تخمه و جعبه‌ی خالی بیسکوییت و پوست میوه و... رو می‌دن دست من می‌گن اگه می‌ریختیم دعوامون می‌کردی! من همیشه باید نایلون دستم باشه 😐😐😐
بلاگر پریشان حال
۱۴ مهر ۰۰ , ۲۳:۰۵

عالی بود 😂😂😂

پاسخ :

مرسی 😂✌
ربولی حسن کور
۱۴ مهر ۰۰ , ۱۱:۱۵

سلام

احتمالا حج رضا هم لامپ و کولر و تلویزیون را خاموش نمیکنه

پاسخ :

سلام.
🤣🤣🤣🤣
حتما😂😂😂
حامد سپهر
۱۴ مهر ۰۰ , ۱۰:۱۴

اتفاقا شما ازدواج کنی و بری اونا راحت هر چراغی که دوست دارن رو روشن میذارن کسی هم ایراد نمیگیره بهشون:))

پاسخ :

به نکته ظریفی اشاره کردید😂😂😂
ولی فکر کنم من برم هم روزی چند بار زنگ بزنم بپرسم همه لامپا خاموشه؟🤦‍♀️🤣
بانوچـه ⠀
۱۴ مهر ۰۰ , ۰۸:۱۲

آخریه خیلی باحال بود سیماش قاطی کرد :دی

پاسخ :

🤣🤣🤣
یاسی ترین
۱۴ مهر ۰۰ , ۰۳:۰۷

آخه شباهت تا کجا 🤣🤣🤣 منم همیشه لامپ خاموش کن خونه هستم 

 

مورد سوم عالی بود 🤣🤣🤣🤣🤣

پاسخ :

🤣🤣🤣🤣
من قبلا هی تذکر می‌دادم. دیدم تازه بهم غرم می‌زنن! 😂 دیگه الان مظلومانه می‌رم خاموش می‌کنم🤦‍♀️😂



😂😂😂😂
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan