کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

شبه‌غُر

۱. متاسفانه دو تا از دخترهای فامیل، اخیراً از همسرهایشان جدا شده‌اند و یکی هم در آستانه‌ی جدایی است. این سومی، زوجی مذهبی هستند. آن دو تای دیگر، یکی معمولی است و دیگری ضدمذهب. چند روز پیش، مادربزرگ دختر ضدمذهبی را دیدم. حرف را به سمتی کشاند که بگوید از فلان قشر جامعه (که به مذهبی بودن معروف هستند) متنفر است و بلافاصله گفت فلانی رو می‌بینی؟ (اسم دختر مذهبی را گفت). من از همون اول که ازدواج کرد همه‌ش می‌گفتم این یه مشکلی داره؛ از بس تو خودش بود. شوهر ب.س.... (اسم آن قشر جامعه) داشتن همینه دیگه. الانم دارن جدا می‌شن. و دوباره کلی بد و بیراه به آن قشر جامعه. من نه جزء آن قشرم، نه دفاع خاصی می‌توانم از آن‌ها بکنم نه دشمنی باهاشان دارم. اما به هر حال سکوت کردم. نه گفتم در هر قشری خوب و بد پیدا می‌شود، نه گفتم این دختر که اوایل ازدواجش روی ابرها سیر می‌کرد، و نه حتی گفتم پس چه‌طور نوه‌ی غیرب.س. خودت هم طلاق گرفته است. 


۲. در گروه باشگاه مامان، یک نفر اطلاعیه‌ی پرطمطراقی گذاشته و با جوش و خروش فراوان، مردم باغیرت و دیندار را دعوت کرده که فلان تاریخ، در اعتراض به محدودسازی سفر به کربلا در اربعین، اجبار واکسیناسیون، عدم ارائه برخی از خدمات به واکسن‌نزده‌ها و تبعیت از سازمان بهداشت جهانی، جلوی وزارت کشور تجمع کنند! 😳 من که در این گروه کلاً در سکوت بودم، دیگر خونم به جوش آمد و برایشان کلی مثال و دلیل از حرف و عمل رهبر و روحانیون سمت خدا آوردم که نشان می‌داد از نظر دینی هم واکسیناسیون و قرنطینه و... کار درستی است. در واقع با اعتقادات خودشان جوابشان را دادم. بعد هم بلافاصله به مامان گفتم: "مامان دوستات حرصم دادن، جوابشون رو دادم. فکر کنم الان از گروه بیرونم کنن!" مامان هم کارم را تایید کرد! تا الان هم نه مرا بیرون انداخته‌اند نه کسی حرفی زده است!😌

گندم بانو
۲۱ شهریور ۰۰ , ۱۸:۱۹

من نمیدونم تو کله این آدما چیه! الان واکسن نمیزنن که چی؟ حالا خوبه هزار جور واکسن فلج اطفال و کزاز و... رو هم دیدن و معنی واکسنو میفهمن و بازم اوضاع اینه!

 

 

پاسخ :

وای وای دقیقا حرف منو می‌زنی. نمی‌دونم چرا در برابر هر چیز جدیدی مقاومت می‌کنن.
غزل سپید
۲۱ شهریور ۰۰ , ۱۵:۴۸

😂😂 آره، حواسم هست .اصلا تقریبا هیچی نمیگم. تازه به مهرداد هم میگم بابا مطالب اینجا رو خیلی جدی نگیر...وضعی هستا توی گروه. البته مسائل سیاسی پر رنگ تر هست! 

اتفاقا جاری خودش کلی میخنده و میگه حواسمون باشه غزل برامون گل فرستاد بفهمیم چرت و پرت گفتیم ...رابطه مون دوستانه س و منم کلا دکمه ی شوخیم فعاله! 

پاسخ :

کلا این گروه‌های فامیلی هم خودشون داستانن 😂
خیلی دوست دارم رابطه‌تون رو. خدا رو شکر که با هم خوبید‌.
غزل سپید
۲۱ شهریور ۰۰ , ۱۲:۲۷

خوب کردی جواب اون مادربزرگ رو ندادی. اینها دنبال جواب یا تحلیل درست موضوع نیستن که. فقط میخوان محتویات مغزهای کوچیکشون رو خالی کنند که جا برای پر کردن دوباره ش از همین چرندیات داشته باشند... کاش بشه اینجور مواقع فرار کرد. من فعلا با کسی برخورد نداشتم این مدت که بخواد در مورد دیگران حرف بزنه اما راستش تصمیم گرفتم شجاع تر باشم و نذارم کسی در رابطه با دیگری باهام حرف بزنه. در عمل هنوز آزمایش نکردم خودمو البته...

ووواااییی این دومی خیلی باحال بود. به جاری میگم وقتی یکی چرت و پرت برام میفرسته و دیگه حالا میخوام خیلی احترام گذاشته باشم یک استیکر گل واسش میفرستم بدون ها و نه!!! چند روز پیش توی گروه خانوادگی مهرداد که منم هستم یک مطلب خیلی بی ربطی گذاشته بودند، خصوصی پیام دادم به جاری که گل رو بفرستم توی گروه یا زوده؟ خخخخخخ

بنده خدا میگفت این دیگه کارش از گل گذشته!!! اون استیکره رو فرستادم واسه جاری که میگه سکوت میکنم که این سکوت منطقی تره!!!!!!!!

شاید به خاطره ت زیاد ربط نداشت اما حس کردم همه مون توی وضع مشابهی گیر کردیم پاسخ هامون متفاوته.تو دیگه منفجر شدی!

پاسخ :

البته قبلا چند بار پاسخ‌های کوبنده به یه سری حرفای دیگه‌ش دادم! ولی الان دیگه زیاد تو اون مود نیستم مگر مواردی که خطر ترکیدن باشه😅


😂😂😂 دقیقا موقعیت مشابه موقعیت من بوده. فقط تو گروه فامیل شوهر، منفجر شدی هم هم سکوت کن😂
حواست هم باشه یه وقت در جواب جاری گل نفرستی چون "دست تو رو شده براش، قصه‌هاتو بلد شده!"🤦‍♀️😂
خودت باش
۲۰ شهریور ۰۰ , ۲۲:۲۸

۱.من در جریان چیزی نیستم!!!!

۲.من اصلا در این موارد دیگه اصلا حوصله بحث ندارم!

پاسخ :

از فامیلای طرف شما نیست. بعدا بهت می‌گم کیا هستن.

بحث نکردیم که. یه پیام اون داد یکی من و تمام! 😁
محمدحسین قربانی
۲۰ شهریور ۰۰ , ۲۲:۰۹

بخش دوم بیشتر یاد اون مدل پیامها منو انداخت که قبلا بود. ایرانی نیستی اگه این پیامو برای ده نفر نفرستی. مسلمان نیستی اگر این پیامو در شبکه اجتماعی منفجر نکنی.

با اعتقادات جواب دادن هم جالبه. من  برادرزاده کوچولوم قبلا وقتی زیادی سر تنقلاتش حساس میشد بهش میگفتم میدونستی یکی از ویژگیهای شمر شکم پرستی بوده. بنده خدا هر چه داشت و نداشت دیگه میبخشید:)

راستش داخل بزرگترها زیاد جواب نداده. مثل اینکه بچه ها خیلی اعتقاداتشون قویتره.

پاسخ :

بله شبیه هموناس :)

😂😂😂😂 با اعتقادات بچه بازی نکنید 😅
آرا مش
۲۰ شهریور ۰۰ , ۱۴:۳۰

همون جواب ندادنِ بعدشون معلومه موضعشون چیه😏

فکر نکنم خیلی جدی گرفته باشن😊

پاسخ :

دقیقا😂
اصلا کسی که با اون همه شور پیام می‌ذاره قطعا به هیچ صراط دیگه‌ای مستقیم نیست. ولی من این یه جا رو جواب نمی‌دادم می‌ترکیدم 😁
بانوچـه ⠀
۲۰ شهریور ۰۰ , ۱۳:۴۳

منظورم دوست ِ مامانتون نیست. اما خیلی هستن آدمایی که سوار یه موج می‌شن و دنبال تحقیق و پرس و جوی بیشتر نمی‌رن.

متاسفانه افراط و تفریط هیچ فرقی با جاهلیت نداره.

پاسخ :

بله متاسفانه خیلی‌هامون این‌طوری هستیم 😔
کاملا باهات موافقم ثریا جون
دچارِ فیش‌نگار
۲۰ شهریور ۰۰ , ۱۲:۵۹

من با دوستام یه گروه سه نفره داریم که دوسه هفته ای یه بار یه نفر توش حرف میزنه

پاسخ :

شما نگا به فرهیختگی خودتون نکنید :)
یاسی ترین
۲۰ شهریور ۰۰ , ۱۲:۳۱

بعضیا زاویه‌ی دیدشون که بسته‌س هیچی، سرشون تو کار خودشون نیست 😂

 

خوب کردی جواب دادی 

هرچند خیلی به نظر نمی‌رسه چیزی متوجه بشن :/ 

ولی حالا خدارو چه دیدی شاید یه نفرشون یه چیزکی متوجه شد !

پاسخ :

والا 😂 این خانم همه‌ی کارهاش همین‌طوره. من قبلا ازش مچ‌گیری می‌کردم ولی دیگه واقعا حوصله‌ش رو ندارم. فقط گوش فرامی‌دم!


فکر نکنم نظرات و استدلال‌های مخالف براشون مهم باشه اصلا 😄 من فقط به خاطر خودم نوشتم که نترکم 😂
دچارِ فیش‌نگار
۲۰ شهریور ۰۰ , ۱۱:۱۵

همین گروههای خاله زنکی کلی به کمپین های احمقانه ضریب میده :) جدیدا اینو فهمیدم

بعدم بقول شما با یه پیام فوروادی حامی کمپین میشن و از این ور هم با یه استدلال ساده قانع میشن.

پاسخ :

اقایون گروه‌های عمومردکی ندارن یعنی؟ 😏

البته فکر نکنم قانع شده باشن؛ شاید به خدا واگذارم کردن 😂
Reyhane R .
۲۰ شهریور ۰۰ , ۰۲:۴۸

مورد اول واسه اینه که به صورت پیش فرض یه چیزی تو ذهنمون هست و بعد همه چیز رو با اون دیفالت ذهنی مون میسنجیم.فلانی ب هست پس حتما پ هم هست! من از هرچی ب جماعت هست بدم میاد! و ...

مورد دوم، چه جالب منم تو یه همچین گروهی به نمایندگی از مامانم عضوم (:

اونجا از نظر سن و سال من داخلشون یه وصله ناجورم.عقایدشون هم خیلی وقتا با طرز فکر من یکی نیست و متفاوته! ولی خوب ۹۹ درصد موارد سکوت میکنم.چون اصولا رسالت من از حضور در اون گروه یه چیز دیگه است 🤭😂

پست قبلی رو اون شب که خوندم تو شرایط بدی بودم و با یکی از مواردت کلی اشک ریختم :/ الان رفتم باز خوندم و با خودم گفتم مریضی مگه تو دختر 0_0

پاسخ :

دقیقا همینه. آدم همیشه دنبال پیدا کردن تاییدیه واسه پیش‌فرض‌های ذهنیشه و همین باعث خطای ذهنی می‌شه.


وای منم تو گروه مامان همین طورم 😄 فقط همین یه مورد دیگه خون جلو چشمام رو گرفته بود 🤣
تازه اینا همدیگه رو دعوت می‌کنن روضه، من به مامانم نمی‌گم که نره 😂



عزیزم 😔 می‌دونم کدوم مورد رو می‌گی... ببخش که باعث ناراحتی‌ت شد. ان‌شالله اون موضوع هم یه جور خوبی حل می‌شه 😘
محمد حسین
۲۰ شهریور ۰۰ , ۰۱:۲۹

سلااام

یه چیز هست توی اینستا ازتون میپرسم.

خودش هم میخواسته روپوش روی همین مسأله بذاره که نوه اش جداشده. الآن که دیگه فان نیست میتونم یه چیز کوتاه بگم: در واقع داشته با دانشمند کوچولوعه بی استعداد و سر به هواش جانبدارانه دنبال تبیین مسأله این زوج ها میگشته.

اعضای گروه رفتن در افق محو بشن.

پاسخ :

سلام.
جواب دادم.

دقیقا الان که فان نیست جای این تحلیل‌هاست :)

بله کلا یه هم‌چین اخلاقی داره؛ دست پیش می‌گیره که پس نیفته! یه زمانی هم یکی از دخترای فامیل که هم‌سن و هم‌کلاسی و دوست دختر این خانوم بود عقد کرد، بعد این خانوم مدام این ور و اون ور می‌گفت نباید تو این سن کم شوهرش می‌دادن. دختر منم یه عالمه خواستگار داره ولی ما همه رو رد می‌کنیم. و کلی در وصف خواستگارهای دخترش حرف می‌زد. با این حرفا تازه آدم برعکسش رو فکر می‌کرد؛ یعنی بیش‌تر به نظر می‌اومد اونم دلش می‌خواد دخترش ازدواج ککه و از این که یه دختر هم‌سن دختر خودش ازدواج کرده و دختر خودش نه، ناراحته ولی می‌خواد به بقیه ثابت کنه که خودشون نخواستن!


الان از افق برگشتن حرفای معمولشون رو می‌زنن هیشکی‌ام به اون بحث اشاره‌ای نمی‌کنه 😄
.. میخک..
۲۰ شهریور ۰۰ , ۰۰:۵۱

خوب کاری کردین :/

پاسخ :

خودم هم پشیمون نیستم؛ بیرونم هم نکردن :)
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan