کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

پیشواز واکسن 😌

۱. صرفه‌نظر از همه‌ی حرف و حدیث‌های پیرامون واکسن، از همان اول، آن‌قدر دلم برای آن پر پر می‌زد که آن موقعی که در اوج تست واکسن بودیم می‌گفتم: "می‌خوام یه نقطه‌ی مرکزی پیدا کنم برم با آستین بالاکشید‌ه‌شده بشینم بذارم هر کسی هر واکسن کرونایی از هر جایی وارد کرد یا به هر شکلی واکسن تولید کرد بیاد روی من امتحان کنه!" 😐

۲. چند روز پیش مامان واکسن زد و با این که می‌دانم کمی درد داشت، هیچی بروز نداد. گفتم: " مامان یه کم آه و ناله کن که بعد اگه من خواستم تا یه هفته بخوابم و آه و ناله راه بندازم بقیه باور کنن!"😬🙄

۳. گفتند: " اساتید گرامی! ما زور زدیم تا همه‌تون رو واکسینه کنن! اگه پرونده الکترونیک سلامت ندارید، بشتابید برای تشکیل پرونده و بعدش تشریف بیارید دانشگاه اصفهان یا دانشگاه صنعتی در خدمت باشیم!"

۴. در گروه خواهرها پیام دادم که: "من قراره واکسن بزنم. هفته اول رو فقط می‌خوابم و آه و ناله می‌کنم شما با کمپوت بیاین عیادتم! (حالا کمپوت هم دوست ندارم‌ها!) از هفته‌ی دوم دیگه کسی رو نمی‌شناسم." (منظور این که برای واکسن‌نزده‌ها کلاس می‌ذارم.) شیرین بلافاصله نوشت: "شما؟" 😶

۵. رفتم برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و نمی‌دانید با سوال‌هایش چه‌قدر خجالت کشیدم و عرق شرم بر جبینم نشست:
_ ورزش و پیاده‌روی داری؟
+ نه (فقط قبل از کرونا دو سه ماه ایروبیک رفته بودم که البته دوستش نداشتم و دیگر نرفتم تا بروم پیلاتس ولی این "تا..." هنوز نرسیده!)
_ سبزیجات؟
+ خیلی کم.
+ لبنیات؟
فقط پنیر و گاهی شیر.
+ واکسن کزاز؟
_ 🙈🙈🙈🙈 (یادم افتاد در دلم کسانی را که قصد ندارند واکسن کرونا بزنند را بی‌فرهنگ خوانده بودم و در بیرون از دلم! بهشان گفته بودم: "واااا! خب اینم یه واکسنه مث همه‌ی واکسنای دیگه‌ای که زدیم." زدیم؟! زدم؟! واکسن کزازم را فقط ۱۵ سالگی زدم 🙄).
خلاصه که جواب‌هایی که صادقانه دادم باعث شد کلی احساس بی‌فرهنگی کنم! به خودم گفتم دست کم کاش تحصیلات و شغلم را نگفته بودم!🤨

۶. درست است که وزن آدم به اندازه‌ی سن و رتبه‌ی کنکورش! شخصی است. ولی از بس حیرت‌زده‌ام نمی‌توانم بهتان نگویم منی که تا حالا بیش‌ترین وزنی که به خود دیده بودم ۴۵ بود، حالا ۵۱ کیلو شده‌ام!😳 این عدد به قدری برایم بزرگ است که کم کم ذهنم مبالغه کرد و یک جا، وقتی با دیدن مارمولک جیغ زدم، بعدش گفتم: "خجالت نمی‌کشه با ۵۸ کیلو وزن از یه مارمولک می‌ترسه!" 😕
این که وزنم رکورد شکسته است (البته اضافه‌وزن ندارم‌ها!) صرفاً به این دلیل است که از وقتی متوجه کم‌خونی شدیدم شدم هم خودم شروع کردم سه وعده غذایی بخورم هم مامان و بابا عادت گوشت‌خوردن را در من نهادینه کردند! حالا برای اولین بار در عمرم و بعد از کلی کلاس گذاشتن برای اضافه‌وزن‌دارها و یک عالم تلاش برای لاغر نبودن، باید مراقب باشم وزنم بیش‌تر نشود :)

۷.صبح جمعه واکسن کرونا می‌زنم. شرمنده‌ی واکسن کزاز البته! 🙈
  • ادامه مطلب
گندم بانو
۱۶ مرداد ۰۰ , ۰۹:۵۰

بعد اینکه این واکسن کزاز اصن جریانش چیه؟ 🙄🙄🙄

چرا من هیچی درموردش نمیدونم؟!

بابامم پرستاره تازه! داییمم پزشکه! بهم هیچی نگفتن که!:/

پاسخ :

من فقط یادمه واسه ثبت نام اول دبیرستان باید می‌زدیم. بعدش هم بهمون گفتن ده سال یه بار تکرار کنید.
ولی انگار فقط یه جاهایی یادآوری میکنن. مثلا واسه خروج از کشور یا موقع ازدواج، اگه ده سال یا بیشتر باشه که نزده باشی، میگن بزن. :/
والا نمی‌دونم چرا این واکسن این قدر مظلوم واقع شده :)))
گندم بانو
۱۶ مرداد ۰۰ , ۰۹:۴۸

چون جدیدا خیلی چاقالو شدم، واسه همین عکس نمیذارم:)))

 

تو چجوری با یه وعده زنده بودی؟! من جدیدا سه تا وعده هم برام خیلی کمه:(((

پاسخ :

عزیزم :)))

می دونی من به این نتیجه رسیدم که معده رو هر جور عادت بدی همون طور پیش میره! من اون موقعها واقعا گشنه‌م نمی‌شد. الان که کم کم خودم رو مجبور کردم سه وعده غذا بخورم، واقعا دیگه کشش گرسنگی رو ندارم :)
خودت باش
۱۵ مرداد ۰۰ , ۲۳:۰۸

احسنت به شیرین!!

ای استاد بی فرهنگ!!!

پاسخ :

تازه هر روزم داره نقشه می‌کشه با تو بره بیرون منو نبرید 😶
😒🙄😂
گندم بانو
۱۵ مرداد ۰۰ , ۱۸:۳۴

مگه قبلا چند وعده غذایی میخوردی؟ 🙄🙄

من که دیگه جرات ندارم برم رو وزنه... کم‌کم شکمم قبل خودم وارد اتاقا میشه:(

پاسخ :

معمولا صبحونه نمی‌خوردم. گاهی شام هم نمی‌خوردم. 😕 می‌مونه یه وعده!

جدیدا عکس از خودت نذاشتی 😏 منم در همین نسیرم چون اصلا حال ورزش و پیاده‌روی ندارم!🙈🙈🙈
غ ز ل بانو
۱۵ مرداد ۰۰ , ۱۶:۳۴

چه عالی که واکسن زدی الان

حالت چطوره؟

حالا خوبه از خودت خجالت کشیدی :)))

 خجالت نمیکشی با 58 کیلو وزن :)))

 

رتبه کنکور وقتی بد بشه شخصیه :))

پاسخ :

فدات عزیزم.
تو پست بعدی نوشتم.

دیگه تنها کاری بود که ازم برمی‌اومد 😂
🙈🙈🙈


دقیقا 😂
غزل سپید
۱۵ مرداد ۰۰ , ۱۲:۲۱

خانم دکتر اول بگم که فکر کنم من هم اگر ترازویی بیابم با همین وضع شما رو به رو میشم😂😂😂 فعلا نیافتم.

الان که پیام میگذارم احتمالا واکسن زدی، امیدوارم به سلامت عبور کنی از این مرحله،

در مورد کزاز هم خب به نظرم اشکال از ما نیست.باید مدام اعلام کنند،اطلاع رسانی بشه برای عموم...من سال ۹۱موقع ازدواجم زدم. و واقعا نمی‌دونستم باید بازم بزنیم یا نه!!!

پاسخ :

خدا رو شکر که تنها نیستم 😂
بله زدم. مرسی عزیزم 😘


راستش من می‌دونستم. یادمم بود. ولی الکی الکی پشت گوش انداختم 🙈
ربولی حسن کور
۱۵ مرداد ۰۰ , ۱۰:۱۸

سلام

شاید تا الان واکسنو زده باشین

خوشحالم که یه قدم دیگه به سمت عادی شدن زندگی همه مردم برداشتین!

خوب شد گفتین چند روز دیگه ده سال واکسن دوگانه ام تموم میشه باید برم بزنم

پاسخ :

سلام.
بله صبح زدم.
ممنون.
انگار همه فراموش می‌کنن 
نیــ روانا
۱۴ مرداد ۰۰ , ۱۴:۴۳

سلام

ایول الان تقریبا هم وزن شدیم

فقط بگو قدت چقدره؟؟ :))

 

کزاز  منم آخرین بار موقع بارداری زدم و موقع خروج از کشور کسی ازم در موردش چیزی نپرسیده تا حالا:/

 

دانشگاه ما هم سینوفارم و استرازنگا داره میزنه ولی من فعلا به دلایلی قصد ندارم بزنم بیا رمز اون پستت رو در فضایی دیگر بده تا دلیلش رو بهت بگم :دی

 

سامانه اینام نگفتند ثبت نام کنیم ولی من غیر از مورد لبنیات تو بقیه موارد رو سفیدم اگر بستنی رو هم جزو لبنیات حساب کنیم تو اونم کاملا آبروم حفظ میشه و خوب البته که کزاز رو کم کاری کردم 🏃🏻‍♀️🙄

پاسخ :

سلام سلام 😍😍😍
اتفاقا چند روزه تو فکرم یه لنگه دمپایی چیزی بردارم بیام سراغت ببینم تو نباید یه سر به من بزنی؟! 🤨😁

قدم اصلا بلند نیست بنابراین جزء اعداد شخصیه و کارت زشت بود پرسیدی و الان به حریم شخصی من تجاوز کردی 😒😂 تو همون فضای دیگه بهت می‌گم 😊

خب حتما فکر می‌کردن ۲۰ سالته می‌گفتن ۵ سال پیش واسه ورود به دبیرستان زده 😁


پس می‌گفتن به اساتید فقط ایرانی می‌زنن... 
شاید چون هیات علمی هستی نیاز به ثبت نام نداشتی.

بافرهنگ لعنتی😬😒😁
این طور که هیچ کدوممون کزاز نزدیم، واقعا توقعمون بالاست که واکسن کرونا می‌خوایم 🤣
واران ..
۱۴ مرداد ۰۰ , ۱۲:۵۹

راستی

یه چیز آقا نه خانوم من میتونم اون کلامتون رو در مورد واکسن دهه ۶۰ نوشتی کپی کنم  تو کانالم بنویسم ؟!:))

بعنوان یه دهه ۶۰ ایی 😂 اجازه دارم ؟!:))

ولی جدا موقع واکسن منو  دعا کن این چند روز یک کرونا نگرفته باشم ، دو نوبت منم برای واکسن برسه گناه داریم :دی 

مرسی مرسی

 

 

+

واکسن کزاز رو فقط میگم سالی که دانشجو بودم و رفتم مکه زدم دیگه بعد از ده سال نزدم نه :))

مرسی که گفتی میرم میزنم ولی بعد از واکسن کرونا ان شاء الله :)

 

 

 

پاسخ :

بنویس حلال حلاله 😁 منم از رو دست یکی دیگه نوشتم اونم از رو دست یکی دیگه!



ان شالله که هر چه زودتر همه‌مون واکسن بزنیم شر این ویروس از سرمون کم بشه. بعدش اگه کزاز نگرفتیم می‌ریم از دل واکسن کزاز درمیاریم
واران ..
۱۴ مرداد ۰۰ , ۱۲:۵۳

آهان 

من خط آخرت رو  فکر کردم نوشتین واکسن کزار میزنی :)))

آخه یه جوری که نوشتی آدم این شکلی فکر میکنه :))

 

بسلامتی و مبارکی :)

 

 

+

ماست اگر با مواد گرم خورده بشه گرم میشه :)

مثلا ماست با نعنا خشک 

ماست با خرما 

ماست با شوید 

 

از اونجایی که  شیر برام مضره و ترک کردم واسه همین خیلییی کم  نمیخورم ولی خب ماهی یکبار خیلی کم شیرموزی چیزی میخورم ولی خب کم چون معده ام رو اذیت میکنه .

یا پنیر مثلا پنیر گوسفندی فقط بهم میسازه که اونم خدا تومان شده ترجیح دادم نخورم :)

دو سالی است ترک کردم .

 

میوه که منم سربلندم :دی

حالا بجز میوه های که بهشون آلرژی دارم بقیه میوه ها رو حتما میخورم :)

 

 

سبزی هم چون معده ام حساسه نمیخورم یادمه آخرین بار ده سال پیش ازش خوردم که اونم به اصرار میزبان بود که بعدش حالم بد شد و خیلی بایتش اذیت شد. دیگه بسمتش نرفتم.

 

کلا شما بگین  این معده این سیستم بدن هست که من دارم آخه ؟!:))

همش یا آلرژی بهشون دارم یا اذیت میشم :)))

 

 

 

 

پاسخ :

نه گفتم یه وقت واکسن کزاز ناراحت نشه این همه وقت بوده و نزدم حالا بدو بدو می‌رم واکسن کرونا می‌زنم!🙄
سلامت باشی. مرسی. 

یه اعتراف بکنم؟
امروز مامان هوس ماست کرد بابا هم که تو شرمندگی ما ماست رو گذاشته کنار خوشحال و شاد و خندان رفت خرید. جات خالی همراه ناهار ماست و نعنای فراوان خوردیم بعد مدت‌ها 🤤


خوراکی‌هایی که من نمی‌خورم به خاطر اینه که طعمشون رو دوست ندارم یا یه ضرری داره. ولی تو بدنت سوسوله خیلی :) من روانم سوسوله ! 🤣
نرگس بیانستان
۱۴ مرداد ۰۰ , ۱۲:۲۲

وای منم باید پارسال کزاز رو میزدم فراموش کردم کلا... 

هووووووووف

 

وای اونی که بهت گفته شما؟ خیلی خوب بوده :)))))

پاسخ :

چه سوسول! 😂

که با من هر چه کرد آن آشنا کرد! 😒😂
محمد حسین
۱۴ مرداد ۰۰ , ۰۹:۱۶

سلااام

من میترسم

ولی بیشتر از یه روز درد نداره.

منم فقط 15 سالگی واکسن کزاز زدم. مگه باید بازم میزدیم؟

anorexia ای چیزی دارید؟

پاسخ :

سلام.
البته برای بعضیا بیشتره. تب و... هم دارن. ولی طبیعیه.
۱۰ سال یه بار باید بزنیم.
نه. 
Reyhane R .
۱۴ مرداد ۰۰ , ۰۸:۳۰

مبارک است.دست راستت رو سر همه ی ما واکسن نزده ها 🤭😁😂

مورد ۶ هرچی فحش ناجور است روانه تو باد ای ۵۱ کیلوییه کم وزن 😒😏😢

پاسخ :

سلامت باشی :))) 
می‌گن متولدین دهه ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ رو به بهونه این که سنشون بالاست و در معرض خطرن واکسن می‌زنن دهه هفتاد و هشتاد و نودی‌ها رو به بهونه دانشجو و دانش‌آموز بودن. قشنگ معلومه نقشه دارن دهه شصتی‌ها رو نابود کنن 🙄😁


😎😌 
واران ..
۱۴ مرداد ۰۰ , ۰۲:۳۶

سلام 

ممنون که پاسخنامه رو بهمون دادی :دی

 

سوال اول :

پیاده روی کمی تا اندکی 

ورزش هفته ی یکبار اونم در حد کم 

 

سوال دوم : 

سبزیجات بجز خود سبزی و جدیدا فلفل دلمه ای 

معمولا همشون رو میخورم :) البته اگر باشه :دی

 

سوال سوم :

ماست ماست ماست :دی

مادر خدا بیامرزم همیشه میگفت حالا یکبار تو خونه ماست نباشه می میری ؟!:دی

میگفت کپی مادربزرگمم :))

 

سوال چهارم :

موقع بچگی نمیدونم چندبار بوده زدم

ولی آخرین بار تو دوران نوجوانی فکر کنم دبیرستانی بودم یکبار زدم 

یکبارم موقعی که میخواستم برم مکه و دانشجو بودم 

دیگه نمیدونم باید چقدر زد چند تا باید بزنیم؟:)

آخرین بار همین دانشجویی بود .

حالا چند بار باید بزنیم ؟! 

تازه فکر کنم واکسن غیر از کزاز هم باید بزنم که من نزدم و اسم هاشونم یادم نیست :))

 

+

بسلامتی ایشالا روزی برسه که واکسن کرونا هم بزنی روله :)

 

 

پاسخ :

سلام.

:)

تو خونه‌ی ما سبزیجات جزء مواد غذایی ضروری محسوب می‌شه و به خاطر همین اللن تو باغچه‌مون ریحون و نعنا و پونه و فلفل داریم مدام هم سبزی می‌خریم. ولی من فقط ریحون و یه کمی نعنا دوست دارم.

تا چند سال پیش ما هم ماست نبود می‌مردیم. بعدها یه طبیب بهمون گفت مصرف ماست رو به صفر برسوندیم چون خیلی خیلی سرده. الان دیگه ماست هم که داشته باشیم تو یخچال کپک می‌زنه! ولی به جاش من زیاد پنیر می‌خورم. شیر هم خیلی دوست دارم ولی خیلی نمی‌گیریم.


راستی میوه رو هم پرسید روزی یکی دو تا می‌خوری؟ اون رو این‌جا ننوشتم چون تنها چیزی بود که توش سربلند بودم. من به شدت میوه‌خورم. اصلا با روزی یکی دو تا بارم بار نمی‌شه :)


واکسن کزاز رو تو بچگی نمی‌دونم چند بار باید زد. چیزی که یادمه اینه که ۱۵ سالگی می‌زنیم و بعدش باید ده سال یک بار تکرار بشه. حالا اگه ده سال یا بیش‌تر گذشت و خودت نرفتی بزنی، موقع خروج از کشور یا ازدواج مجبورت می‌کنن بزنی :)



مرسی. جمعه قراره بزنم دیگه :)
مریم بانو
۱۴ مرداد ۰۰ , ۰۱:۱۳

:) منم تازه واکسن کزاز زدم 

 

من متوجه نشدم چرا دست کم تحصیلات و شغلت کاش نمیگفتی

 

لزوما که هرکی تحصیلات بالایی داره بافرهنگ نیست (بلانسبت تو )

 

هرکسی هم که تحصیلات انچنانی نداره بی فرهنگ تلقی نمیشه .

:)

 

پاسخ :

به سلامتی :)

لزوما که نه. ولی به هر حال از کسی تحصیلات بالایی داره انتظار می‌ره این مسائل ساده رو رعایت کنه.
نگار
۱۴ مرداد ۰۰ , ۰۰:۴۵

چه شارمین تپلی😍😂

پاسخ :

😒
من دیگه نگم؛ خودت برو تو اتاقت به حرف زشتت فکر کن 😂
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan