کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

چه خوب یادم هست عبارتی که به ییلاق ذهن وارد شد: وسیع باش و تنها و سربه زیر ... و سخت

از قول امیرکبیر نوشته بود که اولش فکر می‌کرده مملکت، وزیر دانا می‌خواهد، بعد فکر کرده شاه دانا می‌خواهد و در نهایت به این نتیجه رسیده که ملت دانا می‌خواهد!

نمی‌دانم منبع این مطلب کجاست و آیا واقعا از سخنان امیرکبیر است یا نه. ولی من به شدت قبولش دارم و به شدت معتقدم که از ما است که بر ما است و إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ

البته این را هم اضافه کنم که حقیقتاً نمی‌دانم چنین تغییری با رای دادن ما ایجاد می‌شود یا با رای ندادنمان. ولی فکر می‌کنم چون مردم دانایی نیستیم، چه رای داده باشیم و حکومت حفظ شود؛ چه رای نداده باشیم و حکومت برکنار یا ضعیف شود، باز هم اوضاع و احوال زندگی و کشورمان، تغییر رو به بهبودی را تجربه نخواهد کرد. 

اما من این پست را برای گفتن این چیزها، ننوشتم. فقط می‌خواستم به هر دو طرف ماجرا بگویم طرف مقابلتان به اندازه‌ی شما اطمینان دارد که رای دادن/ ندادن به نفع کشور و مردم است. آن‌ها هم مثل شما یک طومار دلیل دارند و همان‌قدر به این دلایل معتقدند که شما به دلایل خودتان اعتقاد دارید و با عرض معذرت باید بگویم هر دویتان به یک اندازه، آن دیگری را احمق و نادان می‌دانید!

اما کاش همان‌قدر که همیشه خودمان را به در و دیوار می‌زنیم تا به مردمی که از نظر ما بی‌فرهنگ و سطح پایین هستند بفهمانیم که قضاوت کردن کار درستی نیست و هر کس باید سرش به کار خودش باشد و در کار دیگران دخالت نکند و هر کس مسوول زندگی خودش و انتخاب‌های شخصی‌اش است و ما جای دیگران نیستیم تا قضاوتشان کنیم، حالا هم به این حرف‌ها پایبند بودیم و رای دادن یا ندادنمان را جار نمی‌زدیم و یکدیگر را به خاطر آن، مورد سرزنش قرار نمی‌دادیم.

می‌دانم حالا قرار است بیایید کامنت بگذارید که آخر این یک مساله‌ی شخصی نیست و صحبت از سرنوشت یک ملت ۸۰ میلیونی و آینده‌ی بچه‌هایمان است و ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. ولی باور کنید تحقیر و توهین به کسی که مثل شما عمل نمی‌کند یا به رخ کشیدن رای دادن یا ندادنتان و بزرگنمایی آن، سرنوشت و آینده‌ی به‌دردبخوری برایتان ایجاد نمی‌کند.

اگر هنوز در دنیای هیجانات نوجوانی سیر می‌کنید که هیچ! اما اگر انسان بالغ‌تری هستید، دست کم بیایید یک چیز را همیشه در نظر بگیریم: در تمام طول زندگی ما، بارها و بارها این اتفاق افتاده است که با همه‌ی وجود از یک چیز یا یک فرد یا یک عقیده و باور دفاع کرده‌ایم و شک نداشته‌ایم که یگانه راه سعادت و نیک‌بختی در آن است ولی بعد از مدتی پی برده‌ایم که اشتباه می‌کرده‌ایم. پس حالا هم هر چه قدر اطمینان داشته باشیم که مسیرمان درست است و هر چه‌قدر که دلایل محکم و قوی داریم، باز هم جایی برای احتمال اشتباه بگذاریم و یادمان باشد هنوز هم ممکن است خطا کنیم و شاید به جز این راه یا آن راه، راه سومی هم وجود داشته باشد که هنوز به ذهن ما نرسیده باشد. 

بیایید خطاهای استدلال و انواع سفسطه و مغالطه را بشناسیم و به جای آن که دنبال مصادیق آن‌ها در کسانی که با هم مخالفیم باشیم، سعی کنیم خودمان از آن‌ها دوری کنیم و به بچه‌هایمان هم یاد بدهیم که تا حد امکان دچار آن نشوند. شاید این همان راهی باشد که به خوشبختی ما منتهی شود... شاید...


شاعر عنوان: سهراب سپهری

مهربانو
۳۱ خرداد ۰۰ , ۱۴:۰۷

شارمین جون به شدت با حرفات موافقم ولی نمیدونم چرا این چند روز هر وقت اسم رای می اومد یاد یه چیزایی میفتادم دلم بهم میخورد و آشوب میشدم از  مادرای قتل عام سال 67 گرفته تا ابان 98 و هواپیمای اوکراینی و ... 

پاسخ :

می‌فهمم چی می‌گی مهربانو. و در کنارش، فکر می‌کنم همه‌ی اتفاق‌های بد تو شرایطی می‌افته که ما مردم دانایی نباشیم.
مهربانو
۳۱ خرداد ۰۰ , ۱۳:۵۵

شارمین جونم رمزت رو گم کردم 

پاسخ :

عزیزم این پست‌های رمزدار در مورد آرمین هست و چون ممکنه باعث ناراحتی دوستان بشه رمز می‌ذارم. ولی اگه مایلی بخونی، رمزش اینه:
26shahrivar1399
یاسی ترین
۲۹ خرداد ۰۰ , ۱۵:۱۲

دیگه دلم نمیخواست هیچ استوری‌ای رو باز کنم این مدت 😂😂😂😂 خدا روشکر تموم شد انتخاباتی که ‌کاملا معلوم بود قراره چی بشه. کاش دوباره یادمون بره و بریم تو لاک خودمون تا ببینیم چی پیش میاد ☹☹☹ 

 

پاسخ :

منم استوری‌ها رو زیاد باز نکردم. چون می‌شد حدس زد هر کسی چی گذاشته😄


ولی فکر می‌کنم چون مردم دانایی نیستیم، چه رای داده باشیم و حکومت حفظ شود؛ چه رای نداده باشیم و حکومت برکنار یا ضعیف شود، باز هم اوضاع و احوال زندگی و کشورمان، تغییر رو به بهبودی را تجربه نخواهد کرد. 

برگرفته از: behappy.blog.ir (شارمین امیریان)



🙄🙄🙄
غزل سپید
۲۹ خرداد ۰۰ , ۱۳:۱۷

من این تیکه رو دوست داشتم:

که بارها فکر کردیم یک چیزی درسته و کامل ازش دفاع کردیم و بعد دیدیم اشتباه میکردیم.

توی همه ابعاد زندگی همین هستش و توجه به همینها مارو بالغ میکنه.

نظر من رو میدونی . یادت هست شاید که پست گذاشتم و گفتم احتمالا رای باطل میدم و دلیلش هم اینه که امیدم رو از دست دادم. اما اگر کسی هستش که هنوز به جناح خودش امیدواره خیلیییی براش خوشحالم و گفتم که حتما باید بره رای بده. در مرود خودم یکی بگم که تنها جایی که در مورد این موضوع حرف زدم همون پست بود. هیچ جای دیگه جار نزدم و اصلا و ابدا لحظه ای فکر نکردم که دیگرانی با تفکرات متفاوت انسانهای فلان و بهمانی هستند!

میدونی بابای من خیلی به شیعه و شیعه گری (با مفهومی که خودش در ذهن داره) اهمیت میده. روز قبل از انتخابات پشت تلفن مامانم پرسید که به کی میخوای رای بدی و من نظرم رو گفتم. خب مامانم مثل همه کارهای دیگه ای که دوست داره نظرش رو تحمیل کنه شروع کرد به نصیحت کردن و ...(که البته مامانمه و هر چی دلش میخواد میتونه بهم بگه و من چند سال هستش که یاد گرفتم حسابی باهاش شوخی کنم و از بودنش و نصیحتهاش لذت ببرم فقط). بعد بابام اومد که با هم حرف بزنیم... بابام گفت این که میگی بخاطر مهر میرم حرف درستی نیست. ما که مخالف اصل نیستیم اما درک میکنم که میگی ناامیدم. بابا میگفت قلب همه شیعیان جهان به عشق اینجا میتپه. میدونم اوضاع اینجا خوب نیست. اما اونها که از دور نمیدونن. اونها آرزوشون همچین چیزیه... بخاطر قلب شیعه شرکت کن...حالا کسی منتخب تو نیست؟ خب رای سفید بده. اما شرکت مهمه...

بخوایم بحث کنیم که شرکت اون هم با رای باطل بی ارزشه یا باارزشه ، اتلاف وقته و اصلا اهمیتی نداره. این تفاوت سلیقه و نظره. اما شارمین بابای من همیشه خیلی برامون از ذوق انقلاب گفته. اینکه چه کارهایی کردن، چه اهدافی داشتن، نمیدونی چه پر غصه میشه وقتی همه چیز اینجوریه... بابا بر خلاف مامان هیچوقت نظرش رو تحمیل نمیکنه. اصلا فقط دو کلمه گفت شیعه و شیعه گری ، من قلبم گرم شد...برای من این چیزا مهمه اما امید خاموش شده...شرکت کردم اما واقعا دیگه واسه مهر نبود. هدف مهمه. نه واسه کسی. واسه دل خود آدم...

این چند روز وقتی میدیدم شاگردام همه ش استاتوس میگذاشتن و به اصطلاح شور انتخاباتی داشتن ذوق میکردم. مهم نبود طرف کی هستن. از حسشون ذوق میکردم. اما گاهی میدیدم هی میکوبن و مسخره میکنن و برچسب میزنن به اینوری یا اونوری دلم میسوخت. حیفه که اینجور بازیچه بشن... اینو میگفتم.

متن خوبی نوشتی. حرفات درسته. من نمیتونم به اون خوبی بنویسم. فقط یکم حرف زدم. اگر دوست نداشتی منتشرش نکن.

در تمام طول زندگی ما، بارها و بارها این اتفاق افتاده است که با همه‌ی وجود از یک چیز یا یک فرد یا یک عقیده و باور دفاع کرده‌ایم و شک نداشته‌ایم که یگانه راه سعادت و نیک‌بختی در آن است ولی بعد از مدتی پی برده‌ایم که اشتباه می‌کرده‌ایم.

برگرفته از: behappy.blog.ir (شارمین امیریان)
در تمام طول زندگی ما، بارها و بارها این اتفاق افتاده است که با همه‌ی وجود از یک چیز یا یک فرد یا یک عقیده و باور دفاع کرده‌ایم و شک نداشته‌ایم که یگانه راه سعادت و نیک‌بختی در آن است ولی بعد از مدتی پی برده‌ایم که اشتباه می‌کرده‌ایم.

برگرفته از: behappy.blog.ir (شارمین امیریان)

پاسخ :

عزیزم خدا مامان و بابای گلت رو حفظ کنه.
بله اون پستت رو یادم هست‌. به شکل یه تجربه و به صورت کاملا محترمانه و بدون قطعیت نوشته بودی. برخلاف اکثر آدما که فکر می‌کنن چیزی که فکر یا تجربه می‌کنن وحی منزله و هر کس مث اونا فکر نکنه نمی‌فهمه.
مرسی از کامنتت. خیلی هم خوب نوشتی.
غ ز ل بانو
۲۹ خرداد ۰۰ , ۰۸:۴۱

به شدت باهات موافقم

ما تا خودمون شیوه درست زندگی کردن و اندیشیدن رو نیاموزیم وضع مملکتمون هم بهتر نمیشه 

تغییر و بهبود رو باید از خودمون شروع کنیم

پاسخ :

دقیقا همین طوره. و شاید این که وضعیتمون خوب نیست علتش اینه که در بیرون دنبال تغییریم و از درون غافلیم
ن. ..
۲۹ خرداد ۰۰ , ۰۸:۲۸

شکلک را نمی بینم 

سرشلوغ شدی خانم 

نیومدی اون پستی که برای شما نوشتم را بخونی

پاسخ :

شکلک غم بود.
خوندم مگه کامنت نذاشتم؟! 😲
ن. ..
۲۹ خرداد ۰۰ , ۰۸:۲۴

ولی فکر می‌کنم چون مردم دانایی نیستیم، چه رای داده باشیم و حکومت حفظ شود؛ چه رای نداده باشیم و حکومت برکنار یا ضعیف شود، باز هم اوضاع و احوال زندگی و کشورمان، تغییر رو به بهبودی را تجربه نخواهد کرد. 

برگرفته از: behappy.blog.ir (شارمین امیریان)

پاسخ :

😔😔😔
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan