کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

۱. از دفتر مجله ای زنگ زدند و سفارش مقاله دادند؛ آن هم با موضوع راهکارهای فلان معضل که دقیقا معضل بغرنج زندگی خودمان است و چند سالی است روند طبیعی زندگیمان را به هم ریخته و آرامشمان را گرفته است. قبول کردم. سه شنبه و چهارشنبه را با خواندن مقالات و پیشینه پژوهشی گذراندم و تمام این دو روز حالم به شدت بد بود. احساس غم، بی حوصلگی و اضطراب. هر چه بیشتر میخواندم بیشتر در چاه احساسات منفی و کلافگی فرو میرفتم. چهارشنبه شب تصمیم گرفتم مطالعه را تا شنبه متوقف کنم. به طرز شگفت آوری حالم بهتر شد و هنوز خوبم. به نظرم عاقلانه نیست بخواهم چنین مقاله ای را بنویسم. ولی چون سفارش را قبول کرده ام مجبورم و برای گریز از این اجبار، آن را به دوست عزیزی که هم رشته هستیم پیشنهاد کردم. بهش گفتم تمام منابع و یادداشت برداریهایم را در اختیارش میگذارم تا مقاله را به نام خودش بنویسد. قرار است جواب بدهد. خدا کند بپذیرد.


۲. یکی از راههای خوب شدن حال من، بازی کردن با بچه ها است‌. به گمانم سال ۸۷ بود که اولین اتفاق بد زندگی ام را تجربه کردم و بعد با فاصله خیلی کم، نتیجه مصاحبه ها و آزمونهای کانون پرورش فکری رسید و من شدم مربی پاره وقت. و فکر می کنم بخش مهمی از حال خوب آن روزهایم را مدیون حضور بچه های ۶ تا ۱۶ ساله ی کانون بودم. امروز هم ساعتهای طولانی با خواهرزاده ها بازی کردم، عکس و فیلم خنده دار از خودمان گرفتیم، از سر و کول هم بالا رفتیم، برای اینستا کلیپ بازی و معرفی کتابهایم را درست کردیم، کلی کاردستی خلاق سرچ کردیم و قرار شد جمعه هفته بعد با هم کاردستی درست کنیم! بچه ها خیلی خوشحال بودند. مدتها بود این همه برایشان وقت نگذاشته بودم. به خودم هم خیلی خوش گذشت و دلم باز شد. به نظرم این روزها آدمها باید از راهی به خوب شدن حال خودشان و دیگران کمک کنند.

خودت باش
۲۲ دی ۹۸ , ۱۹:۴۱

خدا کنه

 

بچه ها خیلی خوبن فکر کنم بخاطر این باشه که هنوز فطرتشون پاکه...

پاسخ :

اوهوم🙂
همراز دل
۲۰ دی ۹۸ , ۲۳:۵۹

سلام

بچه‌ها اونقدر روح پاکی دارن که امکان نداره کسی باهاشون ارتباط برقرار کنه و حالش خوب نشه. بودن باهاشون راه خوبیه برای آروم شدن تموم تنش‌های درونی و  بیرونی هر آدمی

اصلاً باید تو نسخه‌هایی که دکترای جسم و روح تجویز می‌کنن خوبه که یه دوره گذروندن با بچه‌ها گنجونده بشه اثربخش‌تر از داروهاست

پاسخ :

سلام.
باهاتون صد در صد موافقم.
یه لایک بزرگ به جمله آخر =)
غ ز ل
۲۰ دی ۹۸ , ۲۳:۴۷

خوب کردی سپردی به کسی

ان شالله قبول کنه

 

کاردستی...

برای ما هم برفس 

 

پاسخ :

مرسی عزیزم.
آره خدا رو شکر قبول کرد.

شب یادم بیار برات بفرستم.
از دیشب که گفتی مورد تایید قرار گرفتم حس رهایی و سبکبالی دارم =)
هـی وا
۲۰ دی ۹۸ , ۲۳:۴۲

آدم وقتی میل و حس خوبی به کاری نداره حتی راحت ترین کارها هم براش کلی زمان بر و پیچیده میشن

 امیدوارم قبول کنه دوستتون

پاسخ :

بله همین طوره. حس می کردم هزار سال طول میکشه این مقاله رو بنویسم.
مرسی. خوشبختانه قبول کرد.

برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan