کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

حرف باد هوا نیست

بعضی از حرفها، بی دلیل در ذهن آدم می ماند؛

مثل حرف زنی که وسط کوچه گفت: "دستم را گرفتی، امام زمان دستت را بگیرد."

مثل جمله راننده تاکسی که پشت چراغ قرمز، برگشت به سمتم و گفت: "عمو، پیاده نشی ها. بذار ببرمت اون ور چارراه."

مثل حرف پسر دبیرستانی داخل بی آر تی، که در برابر بی توجهی هایم، پایش را زد به پایم و گفت: " کفشات از این بیخودی یاسا!" و مرا به خنده واداشت.

مثل پیرزنی که در سفر مشهد دانشجویی، از من خواست برایش فلان دعا را بخوانم و وقتی تمام شد گفت: "ایشالا دانشگاه قبول بشی دخترم."

مثل آن روز که بهار موقع خداحافظی دم گوشم زمزمه کرد: "خیلی دوستت دارم."

مثل پیامک بی هوای ایکس، که نوشته بود: "وقتی می بینم در این اوضاع و احوال هم باهام خوبی و بهم محبت می کنی از خودم متنفر میشم" و من همان جا وسط خیابان اشک ریختم!

مثل آن پیام تبریک تولدم، که هدی نوشته بود: "رفیق روزهای نوجوانی... تولدت مبارک"

مثل حرف دبیر ادبیات پیش دانشگاهی، که وقتی من پای تابلو، تند و تند مصرعی از حافظ را تقطیع می کردم تا وزنش را پیدا کنم، رو به کلاس گفت: "مطمئنم شارمین همین سال اول یکی از بهترین دانشگاهها قبول میشه."

مثل وقتی پاسخم به سوال فلان عروس فامیل به مذاقش خوش نیامد و گفت: "تو که خودت بچه نداری نمی دونی!"

مثل سال دوم لیسانس، که برای اجرای یک پرسشنامه وارد یکی از کلاسهای دبیرستانمان شدم و دختره خطاب به دوستش گفت: "این مقنعه شم بیرون نمی ذاشت!"

مثل وقتی صدای زن از پشت تلفن گفت: "مگه نمیگی متولد شصت و فلانم؟ پس دیگه یعنی چی که هنوز تصمیم مشخصی ندارم؟"

مثل حرف همکارم که بعد از قبولی ام در مقطع دکتری گفت: "اگر دختر بابای من بودی، بابام تو رو می پرستید."

مثل تمام آن "شما بهترین استادی هستید که تا حالا داشتم"های واقعی و حتی غیرواقعی و به طمع نمره!

مثل ....

مثل....

مثل....

مثل هزار و یک حرفی که با همان لحن و آهنگ اولیه، در ذهنم ثبت شده و به دلیل نامعلومی همان جا جا خوش کرده و فراموش نمی شود.

+ شما هم از این حرفهای ماندگار در ذهنتان هست؟!

  • ادامه مطلب
ترنج
۰۶ شهریور ۹۸ , ۰۲:۲۹

چرا من حرفای تلخ رو بیشتر یادم میاد؟!

پاسخ :

ترنج جان روان آدم این طوریه که وقتی از کسی یه بدی می بینه (مثلا یه حرف تلخ میشنوه) باید به ازای اون ۵ تا خوبی ببینه (مثلا ۵ بار حرف خوشایند بشنوه از اون فرد) تا تلخی اون بدی از بین بره. 
البته من فکر می کنم تا یه حدی به حساسیتهای فردی خودت هم ربط داشته باشه.
خودت باش
۰۵ شهریور ۹۸ , ۲۲:۱۹

منم مورد کفش رو فراموش نمی کنم!

همه از این مدل حرف ها تو زندگیشون دارن.

من مدلم اینجوریه: حسی که آدمها چه باکلام چه با رفتارشون به من میدن از کارایی که برام میکنن مهمتره.

پاسخ :

چقدر خندیدیم سر این قضیه.😂 برا تو کاملش رو تعریف کردم.
به نظر من این حسی که میگی، بستگی به میزان صداقتشون داره و به خاطر همین موندگارتره.
اتشی برنگ اسمان
۰۵ شهریور ۹۸ , ۱۴:۴۶

مثل اون حرف پشت گوشی: دو سال زمان کمی نیس، نشد! تو این دو سال هرکاری کردم نشد ک تو رو فراموش کنم...

پاسخ :

از اون جنس حرفهاست که تلخی و شیرینی رو با هم داره.
آبان ...
۰۵ شهریور ۹۸ , ۱۲:۵۹

می تونه هردو واقعی باشه ..

کی می دونه حقیقت چی بود ...یا چی هست 

پاسخ :

واقعا هم همین طوره. 
...
۰۵ شهریور ۹۸ , ۱۲:۳۸

بسایر هم عاااااالی و دل انگیز

امیدوارم باز هم از این دست حرف های شیرین و شیرین تر بشنوید💋💋💋

پاسخ :

ممنون از محبتتون.
فکر کنم بدونم کی هستید.
بهامین ツ
۰۵ شهریور ۹۸ , ۱۰:۵۴

چقدر زیبا نوشتی

از اول تا اخر متن با خوندن هر مثل بیاد ماجرایی افتادم

پاسخ :

زیبا خوندی عزیزم.
اگه دوست داشتی اون ماجراها رو پست کن وب خودت.
مینا
۰۵ شهریور ۹۸ , ۰۹:۴۰

جمله ماندگار من:

 

شما توانایی خاصی در دیدن چیزهایی داری، که خیلی ها نمی تونن اون ها رو ببینند.

پاسخ :

چه جمله دلچسبی
نیــ روانا
۰۵ شهریور ۹۸ , ۰۸:۵۵

آره دقیقا حرف باد هوا نیس

و برای همین باید خیلی مواظب حرفا و کلمات بود

به قول مهران مدیری:

اون قدر که کلمات آدم کشتند گلوله ها نکشتند

 

و در مقابل شاید خیلی کلمات زنده مون کردند

 

منم ی چند تا حرف تو دلم هست که این موضوع رو ثابت میکنه چه مثبت و چه منفی

نمیخوام با یادآوری منفیا فضای قشنگ پستت رو خراب کنم

ولی اینو نمیتونم نگم که حرفمون مثبت یا منفی خودمون باشیم فیلم بازی نکنیم حرفمون رو بعدا خلافش رو عمل نکنیم که طرف مقابل دیوونه بشه که پس اون حرف به اون شیرینی و قشنگی چی بود آخه

پستش میکنم که منظورم روشن شه :))

پاسخ :

راست میگه مدیری! تازه اونم از نوع مرگ خاموش.

پستت رو خوندم متوجه شدم چی میگی. خیلی ادم بی صفتی بوده

ماهی کوچولوی قرمز
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۶:۲۲

آره

واقعا حرف باد هوا نیست 😊

پاسخ :

اوهوم ^_^
مهربانو
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۵:۴۹

چه پست خوشگلی بود شارمین جااانم .

مثل همه ی اون وقتایی که مهردخت میگه تو قهرمان زندگی من هستی .

بقیه جملات تو زیبایی همون جمله ی بالا مثل برف آب میشن

پاسخ :

عزیز دلم. چشمات خوشگل می بینه.
این جمله بی نظیره. قطعا هر بار که می شنوی قند تو دلت آب میشه.
پاینده باشی قهرمان!^_^
حمـ ید
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۲:۵۹

خیلی قبول دارم . حرف ها نمود و خروجی تفکرات  و شخصیتاس. هیچوقت باد هوا نیس..

زندگی منم پر از این حرفاس.

پاسخ :

همین طوره، کلمات جادوگرند!
ان شالله از نوع خوب این حرفها باشه.
yasna sadat
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۱:۰۵

اره خیلی زیاد هست این حرفا..

فکرم نکنم هیچ موقع یادم بره...

پاسخ :

امیدوارم همه شون یا بیشترشون شیرین و دلچسب بوده باشن.
معلمی از جنس اینده
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۰:۳۲

سلام

بله مثلا وقتی به کسی کمک می کردم ان فرد می گفت انشا الله خیر ببینی از جوونیت..

پاسخ :

سلام عزیزم.
چه دعای قشنگی ^_^
مشتاقٌ الیه
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۰:۲۱

چقدر شما حرف ماندگار دارید و چقدر محبوب هستید. من که هرچه فکر کردم یکی هم یادم نیامد. البته هست، یادم نمیاد :)

پاسخ :

آره حرفها خیلی تو ذهنم می مونه. 
محبوب که نه در حد خیلی زیاد. معمولی.
هست، نمیخواید بگید ^_^
گندم بانو
۰۴ شهریور ۹۸ , ۱۰:۱۵

این مقنعه شم بیرون نمیذاشت یعنی چی؟؟؟

 

 

یه همکلاسی داشتم که همون زمان دانشجویی یه پروزه عمرانی برداشته بود. بهش گفتم خوش به حالت. گفت من همیشه گفتم تو یه روزی یه مهندس خیلی خوبی میشی! ... ولی نشدم :))‌

پاسخ :

من دبیرستانی که بودم بالای مقنعم رو زیر چادر می ذاشتم. بعد که دانشجو شدم دیگه نه. دختره منظورش این بود که بگه من دانشجو شدم تیپم خیلی عوض شده!

نشدی ولی طعم شیرین اون حرف زیر دندونته. 
شاید چون نخواستی نشدی. الانم که تو همین حرفه، کارت عالیه.
غ ز ل
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۹:۴۰

مثل وقتی همسر به من گفت:" تو از من باهوش تری. نمیدونم اگر پشت کار منو داشتی الان کجا بودی"

و چقدر حرفش تلخ بود و در عین حال شیرین

مشکل اساسی من تو زندگی همین پشتکار نداشتنه که باعث یک نارضایتی دائمی درونم شده

 

مثل اون پسری که همه بهش میخندیدن و میگفتن خنگه اما من اینقدر درسم رو تکرار کردم که یکی از بهترین نمره های عمرش رو گرفت در حالیکه معمولا نیفتاد

و بهم گفت "شما یکی از بهترین استادایی هستید که داشتم" در حالیکه من هیچوقت از نوع تدریسم راضی نبودم

پاسخ :

آره واقعا معلوم نیست تعریفه یا تقبیح! ولی احتمالا هدف همسر بد نبوده. میخواسته تشویقت کنه که پشتکارت زیاد بشه.

خب وقتی یه همچین بازخورد عالی یی دریافت می کنی، چرا هنوز به خودت که یه استاد توانمندی شک داری؟!
مهدی
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۸:۱۵

آره , زیاااد.

ولی اولین جمله ای که به ذهنم رسید, حرف بابام بود. بعد از آخرین تصادفم و تو بیمارستان بهم گفت که; اگه این بار بری بیمارستان, دیگه نمیام دنبالت! 😄

و البته که من می دونستم از روی عصبانیت داره میگه ولی, دیگه من نرفتم بیمارستان! الان شده 13ساااال!!!

پاسخ :

😂 به بابا می گفتید بیمارستان رفتن جرم نیست، سبک زندگیه 😆
ولی عجب جذبه ای دارن پدر. خدا حفظشون کنه. 
آبان ...
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۵:۴۶

مثل اون روزی که دوست دارم شنیدم 

مثل اون روزی که دوست ندارم شنیدم ....

حرف فقط حرف بود ....

پاسخ :

🌹
آبان ...
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۵:۴۵

مثل اون روزی که دوست دارم شنیدم 

مثل اون روزی که دوست ندارم شنیدم ....

حرف فقط حرف بود ....

پاسخ :

یعنی هیچ کدوم واقعی نبود یا به تو حس نمی داد یا...؟
سید جواد
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۰:۵۰

آره ولی دردهاش:

ما تو رو الکی گنده‌ات کردیم

 

شما هنوز به اون حد نرسیدی که بخواییم باهات همکاری کنیم

 

دیگه لازم نیست فردا سر کار بیای

 

وقتی بهش گفتم من حداکثر تلاشمو میکنم و گفت منم موقع حقوق دادن حداکثر تلاشمو می‌کنم

 

وقتی گفتم استادم شو و گفت برو توی سازمان تبلیغات پیدا کن

 

وقتی گفت میشه بری واینستی ایشون از یزد اومده منتظره باهاش صحبت کنیم

 

ولی من دیگه دوست ندارم

 

خفه شو

 

حسّت نیست و بعد بلاکم کرد

 

 

پاسخ :

متاسفم. چه قدر حرفهای تلخ شنیدید.😔
امیدوارم به زودی طعم بی نظیر یه حرف شیرین از یه فرد دلخواه، تلخی همه اینها رو بشوره ببره.
هوپ ...
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۰:۳۵

هست فراوان هست. اکثرشون رو تلاش میکنم بنویسم تا یادم نره.

پاسخ :

امیدوارم همه شون یا دست کم اکثرشون حرفهای مثبت و انرژی بخشی  باشن. 
من ...
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۰:۲۳

سلام

من حرفها یادم میره ولی حسی که گرفتم یادم میمونه

توی موارد نادری ممکنه خود حرف هم نه مضمونش یادم بمونه که فقط وقتی توی موقعیت مشابه یا آدم مشابه قرار بگیرم مثل یه آهنگ رو دور تکرار هی تو ذهنم پلی میشه هی پلی میشه هی پلی میشه

حرف مثبت اثرش رو از دست میده حرف منفی قوی تر میشه...

پاسخ :

سلام عزیزم.
چقدر جالب... انگار اثر حرفها روی هر کسی به یه سبکیه.
لبخند ماه
۰۴ شهریور ۹۸ , ۰۰:۲۰

چه برشهای کلامی زیبایی و نازیبایی در ذهنت مانده است. من هم دارم. ایده ی خوبی برای نوشتن بود. زیبا نوشتی.

 

یک حرفی در ذهنم نقش بسته و هیچوقت فراموشش نمیکنم..

صدایت را از من نگیر!

حدود ۱۶ سال پیش

 

پاسخ :

لطف داری لبخند جان.

چه حرف ماندگار کم نظیری 👏
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan