کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

من به این چالش دعوت شدم (۱): ده عادت عجیب من


۱۹. ده تا از عادت‌های عجیب و غریبی که دارید تو زندگیتون...

به دعوت یاسی


انحراف از چالش!: من علاوه بر عادت، ویژگی هم نوشتم و کلش هم شد بیست تا! نه که خیلی آدم عجیب و غریبی باشم‌ها! فقط هر چی به ذهنم رسید نوشتم که اگه بعضی‌هاش برای بعضی‌هاتون عجیب نبود، دیگه در کل، از ده تاش تعجب کنید! 😂


بقیه چالش‌ها رو هم کم کم می‌نویسم.




۱) دوست ندارم لباس‌های زیادی داشته باشم. در واقع ترجیح می‌دم از هر چیزی (مانتو، روسری، کفش و...) حداکثر دو تا داشته باشم؛ وقتی خراب شد دوباره بخرم. حتی وقتی زیاد داشته باشم؛ می‌چسبم به دو تاش و نوبتی اونا رو می‌پوشم. و اصلا و ابدا از پوشیدن لباس تکراری و حتی در مجالس مهم که همه چند دست لباس جدید براش می‌خرن خجالت نمی‌کشم.


۲) عادت‌های غذایی عجیبم:

۲_۱) دوست ندارم تو یه وعده چند نوع غذا بخورم. اگه سر سفره بیش‌ار از یه نوع غذا باشه، من باز فقط یه چیز می‌خورم. به خاطر همین از سلف سرویس که تنوع غذایی بالایی داره خوشم نمی‌آد.


۲_۲) وقتی گیر می‌دم به یه خوراکی تا پای جان به خوردنش ادامه می‌دم (قضیه انارها که خاطرتون هست؟! 🤦‍♀️). بعد یهو دلم رو می‌زنه و تا مدتی مدید بهش لب نمی‌زنم.


۲_۳) خورش بادمجون، پیاز، گوجه و هویج پخته، سبزیجات خام (به جز ریحون و پونه)، هر چیزی که تند باشه، کشمش، خورش آلوچه، خورش ماست، کله پاچه، نوشابه، چای، دوغ، سوسیس و کالباس، کرفس، خورش قیمه، نخود، ماش، فلفل (مخصوصا از نوع دلمه‌ای)، فلافل، انبه و... دوست ندارم (خیلی‌هاش رو اصلا لب نمی‌زنم؛ حتی سر سفره‌ای که کله‌پاچه می‌خورن نمی‌شینم و ازشون فاصله می‌گیرم) در عوض عاشق انواع سوپ و آشم و تا وقتی از خوردنشون دل‌درد نگیرم، حس می‌کنم هنوز سیر نشده‌م! نون و پنیر هم جزء غذاهای مورد علاقه‌مه. مخصوصا با ریحون و پسته! یا با هندونه.


۲_۴) بدون ترشی یا زیتون و هم‌چنین بدون تلویزیون روشن، غذا نمی‌خورم.


۳) روز تولدم و دریافت تبریک تولد برام فوق العاده مهمه. یعنی به خون یه نفر هم تشنه باشم، تولدم رو یادش باشه و تبریک بگه، حسم بهش خوب می‌شه! از طرف دیگه، اصلا و ابدا جشن تولد، مخصوصا سورپرایزانه دوست ندارم (یعنی حسم به سورپرایز جشن تولد دقیقا اینه: 😒) و کادو تولد هم زیاد برام فرقی نداره بگیرم یا نه.


۴) وقتی برای اولین بار سیم‌کارت خریدم، تنها هدفم پیامک دادن بود. هنوزم چت نوشتاری رو به ویس دادن و تلفن زدن ترجیح می‌دم؛ حتی تو روابط کاری! فقط با بعضیا که خیلی دوسشون دارم، دوست دارم تماس تصویری داشته باشم.


۵) از کارهای هیجانی اصلا خوشم نمی‌آد. مثلا تا حالا یه بارم نشده تو پیست، روی تایر بشینم (نمی‌دونم عبارتش رو درست گفتم یا نه) یا حتی از چرخ و فلک و تونل وحشت و تله کابین و اینا خوشم نمیاد. نهایتش دیگه یه تاب بازی! اصلا نمی‌فهمم چرا آدم باید فشار یه همچین هیجاناتی رو به خودش تحمیل کنه و تازه لذت هم ببره!


۶) نمی‌تونم آدم‌ها رو دوست نداشته باشم حتی اگه اذیتم کرده باشند (البته اگه خونواده‌م رو اذیت کرده باشن فرق می‌کنه). حتی وقتی از کسی متنفر باشم به هیچ وجه دنبال آسیب زدن، تلافی کردن یا حتی نفرین و چوب خدا نیستم.


۷) محافظه‌کارم ولی وقتی یه کاری رو شروع کنم که به علت محافظه کاری (و ترس البته) ازش پرهیز کرده بودم، دیگه می‌شم یه شخصیت متهور! نمونه‌ش همین کلینیک زدنم که باید یه بار مفصل ازش بنویسم‌.


۸) معمولا همکار و استاد و مشاور آقا را به خانم‌ها ترجیح می‌دم ولی در مورد دوستی، خانم‌ها رو ترجیح می‌دم و به نظرم به شدت قابل اعتمادترند.


۹) ممکنه تو دلم به شدت غمگین و افسرده باشم ولی اطرافیان یک شارمین شاد و پرانرژی ببینند.


۱۰) وقتی به اوج ناراحتی و دلخوری می‌رسم، حتما حتما باید از چند ساعت تا چند ماه در سکوت به سر ببرم (با اون فردی که دلخورم کرده حرف نزنم یا کلا سکوت کنم که البته سکوت کلی، بیش‌تر از یه هفته طول نمی‌کشه). اگه بهم فرصت سکوت داده نشه، به شدت تلخ و طلبکار می‌شم.


۱۱) هنوزم از خیلی از کارهای بچگونه واقعا خوشم می‌آد. مث سرسره‌بازی، الاکلنگ، رفتن توی آب و... خیلی وقت‌ها با خواهرزاده‌ها یا حتی بچه‌های فامیل، حتی اون فینقیلی‌های خیلی کم‌سن و سال، بازی می‌کنم.


۱۲) تختخواب دوست ندارم و تابستون که هوا گرمه، حتی تشک هم نمی‌ندازم. 


۱۳) عاشق گل و گیاهم ولی تو نگهداری ازشون به شدت تنبلم. از بس گلایی که تو اتاقم بود خراب می‌شد مامان همه رو به پذیرایی منتقل کرد! در همین راستا، حیوانات رو هم خیلی دوس دارم ولی جز پرنده‌ها و یه سری حیوونای ملوس مث خرگوش و ببعی و... حتی حاضر نیستم بهشون دست بزنم.


۱۴) از رانندگی متنفرم ولی از بین وسایل نقلیه، عاشق موتورم و یه عالمه عکس با موتور دارم. اگه یه زمانی مجوز موتورسواری خانم‌ها صادر بشه، قطعا از اولین خانم‌های موتورسوار خواهم بود!


۱۵) با این که بحث حجاب و محرم و نامحرم برام مهمه، غالبا یادم می‌ره پسردایی‌ها محرم به حساب نمی‌آن و خیلی وقت‌ها لازمه اینو مدام به خودم بگم. بارها جلوشون سوتی‌هایی دادم که ناشی از همین فراموشکاری‌هاست.


۱۶) تقریبا می‌شه گفت تنها عضو فامیلم که خیلی کم توی دورهمی‌ها و بیرون رفتن‌های فامیلی شرکت می‌کنم. ولی وقتی‌ام شرکت می‌کنم دیگه برگشتنم به خونه کار خداست! آخرین نفری‌ام که مجلس رو ترک می‌کنم!


۱۷) وقتی مامانم خونه‌س، دست به سیاه و سفید نمی‌زنم! ولی وقتی نیست، مسوولیت همه چیز گردن منه و تبدیل می‌شم به یه کدبانو!


۱۸) از وقتی یادم می‌آد همیشه پاک‌کنم رو گم می‌کردم و می‌کنم. یعنی نه مداد و خودکار و... فقط پاک‌کن. 


۱۹) از وقتی یادم می‌آد (دوران لیسانس حدودا) دلم می‌خواسته به جای ازدواج، خونه بگیرم و زندگی مستقلی برای خودم داشته باشم. یه مدت هم دلم می‌خواست یه بچه داشتم که فقط و فقط مال خودم بود و هیچ کس ادعایی روش نداشت. یه چیزی شبیه حضرت مریم! (بچه‌ی به سرپرستی گرفته‌شده هم مال خود خود آدم نیست. ولی اگه خودت بدون نیاز به حضور یه مرد، بچه‌دار بشی، خییییلی مال خودته!)


۲۰) نگاهم به طلا فقط و فقط نگاه اقتصادیه. اصلا و ابدا دوست ندارم طلا استفاده کنم. یک سال اخیر، گاهی جینگیلیجات استفاده می‌کنم ولی قبلا حتی حوصله‌ی تماشای ویترینشون رو هم نداشتم. 

  • ادامه مطلب
x
۱۶ خرداد ۰۰ , ۱۵:۵۱

شارمین راستش در مورد این که فقط دوست داری از هر لباسی دو تا داشته باشی همچنین سر سفره فقط یک مدل غذا میخوری ٫ حسودیم شد!

 

احساس می کنم آدمی هستی که خیلی منظمه و این ها هم نشونه ی نظم فکری ات هست 

پاسخ :

خب راستش رو بخوای منظم بودن نه به این معنی که مثلا اتاق خیلی مرتبی داشته باشم که هر چیزی جای مخصوص به خودشه. ولی تو کارهام و برنامه‌هام منظمم. مثلا حتما باید برنامه کاری داشته باشم تا بتونم درست کار کنم (کلا برام مهمه بدونم من می‌خوام چی‌کار کنم و بقیه‌ای که به نحوی به من ربط دارن می‌خوان چی کار کنن) یا به سر وقت رسیدن و رعایت زمان خیلی پایبندم :)
شارمین امیریان
۱۶ خرداد ۰۰ , ۰۰:۴۹

یکی دیگه از عادت‌های شاید عجیبم اینه که اسم بقیه بیشتر از فامیلشون تو ذهنم می‌مونه. مثلا همین جند روز پیش همکارم پرسید داور خارج تزت کی بود بعد من فامیلش یادم نمی‌اومد فقط یادم بود اسم کوجیکش مریمه. یا حتی یه بار می خواستم دیدگاه تربیتی ژان ژاک روسو رو برای دوستم بگم می‌گفتم نظریه‌پردازش اسمش ژان‌ه. ولی فامیلش رو یادم نیس!

حامد سپهر
۱۵ خرداد ۰۰ , ۰۹:۲۲

خیلی از عادتهاتون شبیه خواهر منه اینکه غذاهای تند و حساسیت زا نمیخوره از کله پاچه متنفره طلا دوست نداره بدون زیتون و تلویزیون روشن غذا نمیخوره از رانندگی خوشش نمیاد و خیلی چیزای دیگه

من یاد خواهر افتادم:)

پاسخ :

جدی؟! چقد جالب :) واقعا دلم خواست خواهرتون رو ببینم :))))
𝒩αrgєѕ 🌱
۱۴ خرداد ۰۰ , ۲۱:۲۸

بله بله الان فهمیدم ممنونم که دعوتم کردی حتما مینویسم :)))

پاسخ :

مرررسی 😍
صخره نورد
۱۴ خرداد ۰۰ , ۱۹:۰۵

بعضی موارد مثل همیم ولی بازم خوندشون جالب بود :دی

 

پاسخ :

😊

منتظریم چالشت رو بنویسی‌ها :)
آبان ...
۱۴ خرداد ۰۰ , ۱۷:۰۷

قبلا منم طلا خوش ام نمی اومد ولی جدیدا این قدر خوشگل اسپرت شدن که منم به شون فکر می کنم . البته که فوبیا گم کردن هم دارم 

منم دوست دارم از هرچیز دوتا داشته باشم و خنده داره که الان دو مانتو دو تا کیف یه مدل با رنگ متفاوته دارم که هی می پوشم از بس که دوستشون دارم !

پاسخ :

من طلای خیلی خیلی ساده و ظریف رو بدم نمی‌آد. ولی بازم اون‌جوری نیستم که خیلی دوس داشته باشم.

اها نکته هموندوس داشتنه‌س. من چند جفت کفش پشت سر هم خریدم که مدل و رنگشون تقریبا یه چیز بود با یه تفاوت‌های جزئی. یعنی هر بار کفشم خراب می‌شد باز می‌رفتم می‌گشتم شبیه همون می‌خریدم، از بس دوس داشتم
آتنه
۱۴ خرداد ۰۰ , ۱۶:۳۸

شماره یک رو منم باهاتون موافقم،اصلا باید فرهنگ سازی بشه،تازه من طرفدار خرید کردن در کمترین زمان ممکن هم هستم،نهایت یک ربع طول میکشه انتخاب کنم:-))

پاسخ :

البته من خرید کردنم روزها، هفته‌ها و حتی گاهی ماه‌ها طول می‌کشه 🤦‍♀️😄
𝒩αrgєѕ 🌱
۱۴ خرداد ۰۰ , ۱۶:۳۵

خیلی هم متشکرم حتما مینویسم

فقط چیزه اونم اینکه راستش من شماره بندی این چالش رو خوب متوجه نشدم 🤦‍♀️

پاسخ :

تو پست بعدی، به هر چالش یه شماره دادیم. یکی از چالش‌هایی که من دعوت شده‌م، چالش شماره ۱۹ بود که می‌شد ده عادت عجیب. در کل ۴۲ تا چالش داریم همگی تو قسمت ادامه مطلب پست بعدی هست 😊
اول شخص
۱۳ خرداد ۰۰ , ۲۳:۲۹

با اینکه با اکثرش همذات پنداری کردم ولی با 1 و 5 بیشتر از بقیه....

در مورد 18 هم منم دقیقا همینجوریم منتها به جای پاک کن، کارت عابربانک :)

آدم هایی رو هم که کله پاچه دوست دارند هیچ وقت درک نکردم.

پاسخ :

از اسمتون و وبلاگتون متوجه نشدم خانم هستید یا آقا. ولی احتمالا باید آقا باشید که با ۱ همذات‌پنداری کردید. اگه خانمید و مورد ۱ رو هستید واقعا خوشحالم 😂 اگه هم آقایید و کل‌پاچه‌خورها رو درک نمی‌کنید بازم واقعا خوشحالم 😂

کارت عابربانک!🤦‍♀️😄
یاسی ترین
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۷:۴۸

من تو ستاره‌های روشن میدیدمت ولی میومدم پست رو نمیدیدم. خنگول بازی درآوردم 😂 الان اومدم دنبال تکالیفم می گشتم ببینم دقیقا باید چه گِلی به سر بگیرم که دیدم این پست هست!

مرسی که نوشتی😍😍😍

بعد از خوندن این پست بیشتر دوستت دارم به خاطر بعضیاش. و برای بندی که مربوط به خوراکی‌ها میشد میتونم بزنمت 😂😂😂

چون که من یک شکمویی هستم که به سختی میشه گفت چه چیزی رو دوست ندارم یا تا حالا نخوردم 

بابا محرم و نامحرم اگر هم باشه در مورد پسرای فامیل اشتباه شده 😂

منم طلا دوست ندارم 

چه اصراری داری یه بچه داشته باشی که فیزیولوژی انسان رو زیر سوال ببری 😂😂😂 خوب رضایت بده یه بابایی داشته باشه ولی بدبخت گردن شکسته بعدا از صفحه روزگار محو شده باشه و تو بیا فرزندش رو بزرگ کن😁

پاسخ :

عزیزم 😊خب طبیعیه. اخه پستای جدیدم میره ته چاه! 
دیگه الان تکالیفت به سه روز تعطیلی افتاد حکم پیک نوروزی داره یه جورایی😂

اقا بذار من ذوق اون "بیشتر دوستت دهرم" رو بکنم بعد بزنمت 😂 مرسی از محبتت عزیز دلم 😍

کاش غلط‌گیر می‌زدن 😂


خودش محو بشه خونواده‌ش رو چیکار کنم. اصلا خونواده‌ش جهنم! اون ژن‌هایی که از اون به ارث می‌بره چی؟! من می‌خوام خالص ساخت خودم باشم! چی‌م از مریم مقدس کم‌تره؟! 😏😂😂😂
_ 𝒩𝒶𝓇𝑔𝑒𝓈 _
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۷:۱۷

چه چالش جالبی بود :)

 

این مورد شش چقدر خوشبحالتونه :) قلبتون حسابی صافه از کینه حتما

پاسخ :

دوستات رو دعوت کن :)
من بدون نگاه به چالس‌ها، شما رک به ۲۴ دعوت می‌کنم :)


مرسی عزیزم :)
ن. ..
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۵:۳۸

شماره چهارده مجوز داره 

 

برخی چیزایی که گفتی هی می گفتم اووووووو دختر! منم همینطور! :) 

پاسخ :

هتوز با دوچرخه هم کنار نیومدن.


کدوماش مثلا؟!

چالشت رو نوشتی؟! 😏
Reyhane R .
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۴:۰۵

سلام.

مورد یک منم اینجوریم و انقدم خوبه.

دیگه دغدغه اینکه کی بریم خرید و چه لباسی بخرم و چی بپوشم ندارم (:

مورد ۳_۲ اونایی که میخوری رو میگفتی راحت تر نبودی؟ 😏😁

من و تو توی خورد و خوراک اصن تفاهم نداریم😒

بقیه موارد برام عجیب نبودن و خودمم تقریبا همینجوری هستم.

به جز موارد ۳و۵و۷و۱۵

تولدمو دوست ندارم کسی جز میم یادش بمونه و تبریک بگه 😄🤦‍♀️

پاسخ :

سلام عزیزم.
واقعا خوبه. البته به شرطی که آدم واقعا واقعا براش مهم نباشه. وگرنه انقد که مردم می‌گن وای چرا لباس نمی‌گیری و اینا ممکنه جوگیر بشه :)))

اره همه همینو می‌گن 😂 تازه همونایی رو هم که دوس دارم، کلی شرایط داره تا بخورم 🤦‍♀️

اوهوم، تفاهماتمون نسبتا زیاده :) فقط ما سر بریده تو آش رشته نمی‌ریزیم 😂😂😂😂😂
هوپ ...
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۱:۳۹

جالب بودن خصوصیاتت. خیلیاشو گفته بودی قبلا ولی در کل تک تک خصوصیاتت بهت میاد :-) 

در رابطه با اون بحث فرزند خودت. تا حالا شده بهش فکر کنی؟ دختر مجرد میتونه بچه به فرزندی قبول کنه شارمین. اونم تویی که مادری توی وجودته. من خیلی بهش فکر میکنم.

پاسخ :

:)))
می‌دونم می‌شه. ولی بالاخره اونم بچه‌ یکی دیگه‌س. من فقط سبک حضرت مریم رو قبول دارم! 😂
Countess 007
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۰:۲۳

هووم جالب بود:-)

منم طلا دوست ندارم فقط سنگهای قیمتی مثل اپال،زمرد،یاقوت کبودB-):-)

 

پاسخ :

چه جالب :)
گندم بانو
۱۳ خرداد ۰۰ , ۱۰:۰۴

چالش جرات و حقیقت شرکت کن! کارت دارم:))

پاسخ :

یا امامزاده بیژن!
تو کدوم بند آتو دستت دادم؟! 😟
شایدم آه نیروانا دامنم رو گرفت 😂😂😂


باشه عزیزم شرکت می‌کنم. ولی می‌ذارم واسه آخر بار که بساط این چالش‌ها جمع شده باشه و پستش بیش‌تر دیده بشه. من که مث نیروانا نیستم 😏😂
ربولی حسن کور
۱۳ خرداد ۰۰ , ۰۹:۲۴

سلام دوباره

ایول

شما چه مهمون کم خرجی میشین تقریبا هیچ چی رو دوست ندارین!

با شماره یک کاملا موافقم. درواقع همین موضوع چندبار بین من و آنی بحث به وجود آورده

پاسخ :

سلام.
😂 بله ولی خب چون باید بگردید یه چیزی که من دوس دارم درست کنید دردسرش زیاد می‌شه!

اتفاقا شماره یک رو به خاطر این جزء عجایب خودم نوشتم که معمولا آقایون این‌جوری هستن و نه خانم‌ها. 😊
ربولی حسن کور
۱۳ خرداد ۰۰ , ۰۹:۱۳

سلام

اول

پاسخ :

سلام.
😊
برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan