کودکانه هایم تمامی ندارد

There Is No End To My Childhood

من پس از کرونا! 😐

سلام.

خوشبختانه دوران درگیری با کرونا برای من و خانواده‌ام چندان دشوار نبود. ولی من بعد از کرونا اصلا شرایط خوبی ندارم! دو مساله‌ای که الان درگیرش هستم و خیلی از آدم‌ها بعد از ابتلا به کووید تجربه‌اش کرده‌اند، افسردگی و حواس‌پرتی است!


در مورد افسردگی‌ام همین بس که جمعه یک روز عالی را در باغ و در کنار کسانی که دوستشان دارم گذراندم و بعد از آن تا ۲۴ ساعت با بی‌حوصلگی مفرط، غم مبهم، سردرد و قلب‌درد همراه بودم! این افسردگی هم‌چنان ادامه دارد طوری که منِ "عشق تدریس در هر شرایطی" این هفته واقعا به زور درس می‌دهم. دیشب هم یک عکس کارتونی غمگین از خودم استاتوس کردم و زیرش نوشتم: دلتنگم و با هیچ کسم میل سخن نیست. و البته بازخوردهای خنده‌داری گرفتم! مثلا خاله کوچیکه نوشت: "همین الان اگه رفیق جان یا خودت باش اون‌جا بود بهت می‌گفتم میل سخنت هست یا نیست!" 😅 کلا افسردگی‌ام را جدی نمی‌گیرند! 


در مورد حواس‌پرتی هم به ذکر دو نکته اکتفا می‌کنم:

شنبه دقایق اولیه‌ی کلاس آنلاین، سامانه یک لحظه برای من قطع و سریعا وصل شد. در این شرایط، لازم است که دوباره میکروفن را فعال کنم و ادامه دهم. اما من یادم نبود! حدود یک ربع با میکروفن خاموش درس دادم و به is typingهای زیاد قسمت چت هم توجهی نکردم؛ پیام‌های نوشته‌شده هم در پایین قرار می‌گرفت و برای من نشان داده نمی‌شد. بالاخره رفتم روی پیام‌های خوانده‌نشده و با حجم انبوهی از پیام‌ها مواجه شدم که دانشجوهایم خودشان را به در و دیوار می‌زده‌اند که استاد به خدا ما صدا نداریم! 🙄🙈


امروز هم منشی کلینیک با تلفن همراه مرکز بهم زنگ زد. ولی صدایش نمی‌امد. قطع کردم و من تماس گرفتم. به گوشی شخصی خودش زنگ زدم. بی‌فایده بود. در نهایت تلفنم را روی بلندگو گذاشتم و حدود یک ربع با منشی حرف زدم. بعد از خداحافظی، تازه متوجه شدم هندزفری به گوشی‌ام وصل است ولی در گوشم نیست!!!😐😐😐



+ شما هم (اگر کرونا را تجربه کرده‌اید) بعدش افسردگی و حواس‌پرتی و بی‌حالی و درد داشتید؟! می‌گویند تا دو ماه بعد از بهبودی، این مسائل باقی می‌مانند! 🤦‍♀️

هـی وا
۰۶ خرداد ۰۰ , ۲۳:۵۷

سلام

خداروشکر که بهبودی حاصل شده

به نظرم افسرگی  و حواس پرتی می ارزه به از کار افتادن کلیه ها و مشکلات ناشی از اون مثل حالت تهوع شدید و سرگیجه و ...

ولی واقعا به قول دوستان الآن با توجه به شرایط همه متاسفانه حواس پرتی رو دارن تجربه میکنن

من خودم بارها شده قفل گوشیمو باز کردم اما یادم رفته میخواستم چیکار کنم :|

یا مثلا رفتم از روی میز چیزی بردارم یادم رفته چیو میخواستم بردارم -____-

پاسخ :

سلام.
ممنون
بله درسته.
حواس‌پرتی همیشه هست ولی مال من الان بیش‌تر شده. حتی دیروز فکر کردم به یه نفر بدهکارم و بهش پول دادم، در حالی که قبلا بدهیش رو پرداخت کرده بودم! دیگه این چیزی نیست که آدم تو شرایط عادی فراموش کنه 😂
خودت باش
۰۶ خرداد ۰۰ , ۲۲:۵۷

آقا چرا آوازه من همه جا پیچیده؟

شما قبل کرونا هم حواس پرتی داشتی، الکی گردن کرونا ننداز!!!

پاسخ :

بده معروفی؟! 😁
نه در این حد دیگه! 🤦‍♀️
غزل سپید
۰۵ خرداد ۰۰ , ۰۰:۵۳

باشه عزیزم. حتما بنویس. منتظرم

پاسخ :

😘
غزل سپید
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۷:۲۸

سلام

خوشحالم که بهبودی حاصل شده...

به امید خدا و با کمی صبر این عوارض هم از بین میره...

من افسردگی رو جدی میگیرم اما اجازه بده حواس پرتی رو جدی نگیرم

بابا همه مون اینقدر درگیری ذهنی داریم که این موارد کوچیک چیزی نیست...

به امید روزهای بهتر

پاسخ :

سلام.
فدای تو...
بله درست می‌گی؛ یه بخشیش به خاطر درگیری‌های ذهنیه قطعا.

غزل من خیلی از اون پست بازارت خوشم اومد؛ اولین فرصت میام بازار رفتن خودمون رو می‌نویسم 😁
یاسی ترین
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۷:۱۳

واقعا که چقدر ویروس مضخرفیه :/ 

از تصور وضعیت دانشجوهات خنده‌م گرفت 😂😂😂😂 داشتن خودشونو میکشتن و تو با آرامش به کارت ادامه میدادی 

امیدوارم زودتر سرحال بشی هرچند ماشالا افسرده‌ت هم از خیلیا سرحال تره 😂😂😂

پاسخ :

به شدت 😕
فکر کن تو گروه خصوصیشون چه حرفایی پشت سرم زده‌ن 😂😂😂

مرسی عزیز دلم.
😂😂😂
اتفاقا امروز عصر هم اتفاقی با یه عده از دختر و پسرای فامیل جمع شدیم و کلی حرف زدیم و سر و صدا کردیم. خاله کوچیکه هر نیم ساعت یه بار می‌گفت: تویی که میل سخنت نیست دیگه؟! نه؟! 😂
دُردانه ‌‌
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۵:۲۲

منم این روزا یادم می‌ره داشتم چی کار می‌کردم. وسط یه کار مهم، اون کار (مثلاً صحبت با دوستم) رو رها می‌کنم. بعد می‌گم عه من داشتم فلان کارو می‌کردم آخه. و پی می‌گیرم قضیه رو.

پاسخ :

امیدوارم زودتر شرش کم بشه...
نیــ روانا
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۲:۳۹

سلام

ما خودکفا هستیم

بدون کووید و اینا هم حواس پرتی داریم هم افسردگی

بعله

+ چرا حالتو پرسیدم نگفتی جدی کرونا گرفتی

پاسخ :

سلام عزیز دلم.
همچین خودکفا هم نیستی! یکی یکی برات بشمرم عواملی که بدون کرونا هم باعث افسردگی همه‌مون می‌شه؟! بگم؟ بگم؟! :(

درسته همراه با یه شوخی اعلام کردم، ولی جدی جدی کرونا بود! البته خب نوع خفیفش بود. اون قدری بهم فشار نیاورد که جدیش کنم :)))
نرگس بیانستان
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۲:۳۴

وای دختر! من تهوع شدیددددد و افسردگی رو تجربه دارم میکنم 

حواس پرتی ام واسه خود موقع کرونا بود :(

پاسخ :

آخیییی :( خیلی بده... باز موقع کرونا کسی توقعی از آدم نداره. ولی بعدش که دیگه به آغوش جامعه برمیگردیم، از خودمون انتظار داریم طبیعی باشیم!
محمد حسین
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۱:۴۷

سلااام

اینا همه حرفس، من بعد کرونا افسردگی و حواسپرتی نداشتم بقیه که دیدم هم نداشتن. عوارض طولانی اش اغلب ضعف بدن و سرفه و ضعیف شدن چشم و گوشه. حتی دیدم یه نفر که البته زمینه ارثی داشت توی سن نسبتا کم آب مروارید گرفت. افسردگی شاید در حینش باشه ولی بعدش نه.

البته التهابی که در اثر فعال شدن سیستم ایمنی بوجود میاد میتونه باعث افسردگی بشه.

ولی نظر تخصصی ام (از این ایموجی عینک آفتابی دارها) اینه که شاید در کنار کرونا یا بدلیل وضعیتی که کرونا بوجود آورده یه مسائل ذهنی دیگه ای داشتید که حل نکردنش میتونه منجر به افسردگی و حواسپرتی بشه. باید مصاحبه بشید ببینم علائمتون چقدر مربوط به محتوای فکره و چقدر ملانکولیکه :))

مثلا کرونا میتونه باعث فکر کردن درباره بیماری و مرگ، مسیر زندگی، دوستان و عشق بشه.

پاسخ :

سلام.
من احتمالا کرونای هندی گرفتم که بعدش دارم از این سوسول بازی‌ها درمی‌آرم!!! :)))
ن. ..
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۰:۳۱

چه افسردگی خوبی که تهش رو میدونی کی می رسه 

پاسخ :

کلا خیلی فرق داره با اون افسردگی رایج. 
ولی بازم یه وقتایی آدم رو فلج می‌کنه.
98شیر
۰۴ خرداد ۰۰ , ۱۰:۲۶

سلام

فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس اشتراک گذاری ویدیو...اهنگ...فایل


https://98share.com/

برای گرفتن آدرس کانال تلگرامم، کامنت خصوصی همراه با آدرس وبلاگتون بذارید
Designed By Erfan Powered by Bayan